Sissejuhatus Eesti disaini. Näitusevaade
Hedi jaansoo
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Uues püsiekspositsioonis „Sissejuhatus Eesti disaini“ olevaid esemeid lähemalt uurides saadakse aimu mõttelaadi muutumisest Eesti disainis viimase saja aasta jooksul. Seejärel pannakse paika kriteeriumid, mida tuleks arvestada jätkusuutliku disaini juures, et nende ja loosiga saadud alateema abil valida välja kolm kõige keskkonnasõbralikumat eset. Lõpuks teeb iga grupp ühe eseme kohta põhjalikuma uuringu ja toob välja, mida ta muudaks selle eluringis, et seda veel jätkusuutlikumaks muuta.

Maakond: Harjumaa
Maanteemuuseumis on põnev
Eesti Maanteemuuseum
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm annab ülevaate liikluse, liiklusvahendite ning transpordi mõjust keskkonnale ning arutleb selle üle, kuidas hoida meid ümbritsev keskkond puhta ja elamiskõlbulikuna. Programmi keskmes on keskkonda säästev transport ja liiklus, tervislikud liikumisviisid, teeäärne prügi, mürasaaste ning keskkonna- ja tervisesõbralik asularuum.

Maakond: Põlvamaa
võtmehoidjad vanast uus
Kaire Luksepp
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm algab ja lõpeb Luke mõisa käsitöökojas. Osalejatele tutvustatakse  erinevaid looduslikke materjale, mis sobivad meisterdamiseks. Lisaks õpitakse märkama kodus igapäevaselt üle jäävaid või enam mitte kasutust leidvaid esemeid, mis on väga head materjalid meisterdamiseks ja uute esemete loomiseks ehk taaskasutamiseks. Käsitöökojas meisterdavad kõik lapsed taaskasutusmaterjalidest eelnevalt registreerimise käigus välja valitud eseme.

Programmi teises osas lähme lastega parki ja otsime maastikumängu käigus, kus kõik need toredad meisterdamiseks sobivad looduslikud materjalid end peidavad ning lahendame erinevaid ülesandeid, mis on seotud keskkonna, taaskasutuse ning keskkonnaprobleemidega (kliimamuutused, metsade kaitse, jäätmed ja nende sorteerimine, jäätmed ja loomad jms). Arutleme, kuidas iga laps saaks positiivsetele muutustele kaasa aidata. Kogu maastikumäng on üles ehitatud mängulisusele, loovale mõtlemisele, arvutamisele, aruteludele. Teadmised ja kogemused omandatakse  mängu kaudu.

Programm on 1-3. klassi õpilastele.

Maakond: Tartumaa
kooli jäätmete sorteerimine
Tipu Looduskool
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Soovite koolis vähendada tekkivaid jäätmeid ja muuta koolipere tarbimisharjumusi? Tahate tõsta teadlikkust jäätmete vähendamise vajalikkusest? Jäätmeaudit on esimene samm jäätmekäitluse muutmise suunas. See aitab hinnata hetkeolukorda, tõsta teadlikkust olemasolevatest väljakutsetest ja töötada nende probleemide lahendamiseks välja tegevuskava.

Programmis vaatame üle kooli ühe päeva jäätmeid, sorteerime, kaalume ja paneme kirja. Tulemuste alusel koostame erinevate meetodite abil tegevuskava, kuidas koolis teadlikkust suurendada, jäätmeid vähendada, paremini sorteerida ja rohkem taaskasutada.

Maakond: Viljandimaa
Sorteeritud jäätmed osalevad ringmajanduses Foto: Mari Kala
Sorteeritud jäätmed osalevad ringmajanduses Foto: Mari Kala
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

 

Õppeprogrammis saab läbi aktiivtegevuste ja arutelude vastused küsimustele mis on jäätmed, kuidas need tekivad, miks on vajalik nende liigiti kogumine, mis saab jäätmetest edasi, kuidas jäätmete teket vähendada ning kuidas see kõik säästab meid ümbritsevat loodust

Maakond: Järvamaa