Lõke, mis süüdatud ilma tikuta
Ökokratt
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammi käigus jagame praktilisi nõuandeid looduses liikujale: kuidas vältida eksimist, mida teha siis, kui oleme tee kaotanud ja kuidas eksimise korral endast märku anda. Anname nõu, kuidas eksinut abistada ja  kutsuda abi.  Suvel ja sügisel õpime tundma söödavaid ja mürgiseid taimeliike. Teeme onni, süütame lõkke ja teeme teed, soovi korral keedame suppi. 

Emajõgi
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Antud programm toimub Emajõel laevaga sõites. Pingevaba keskkond ning vahetu kontakt loodusega annavad hea võimaluse tutvustamaks Emajõe vesikonna elukeskkonda. Teemadeks on ohutu liiklemine veekogul ning inimtekkeline reostus. Retke käigus õpitakse tundma ohutult veekogul liiklemise põhitõdesid. Tutvustatakse Emajõge, selle hetkeseisundit ning võimalikke reostusallikaid ning ohte. Selgitatakse erinevaid võimalikke viise reostuse eemaldamiseks.

Maakond: Tartumaa
Tuleprogrammi pilt
EPM pildikogu
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tuli on saatnud inimkonda algusest peale. Tuli võib hävitada, aga ka päästa elu ja luua väärtusi. Programmis käsitletakse tuld kui nähtust, tuletegemiseks sobiliku materjali leidmist ning ohutust, kustutamist. Eesti Põllumajandusmuuseum pakub võimalust tule tundmaõppimiseks ja kasutamiseks lõkkena kõigile huvilistele alates esimesest kooliastest. 

 

 

Maakond: Tartumaa
Metskits Foto: Tairi Tappo
Metskits Foto: Tairi Tappo
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm annab ülevaate, kuidas käituda kohtumisel metsloomaga. Metsloomad ei vaja inimese abi, kuid erandjuhul võib sekkumine olla vajalik. Sekkumist vajavad olukorrad tuleb ära tunda ja tegutsema peab metsloomade loomulikku elukorraldust ja vajadusi arvestavalt.

Programmis tutvutakse metsloomade loomuliku elukorraldusega, abitusse seisundisse sattumise tüüpiliste olukordadega ja inimese rolliga selles. Tuuakse näiteid inimese vale käitumise tagajärgedest ja selle seosest jätkusuutliku elukorraldusega. 

Maakond: Järvamaa
placeholder
Sihtgrupp: Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Looduskaitse ja kaasamise õpitoas räägime praktilise loodushoiu, looduse propageerimise ja looduskaitsele kaasamise teemadel. Räägime looduskaitselistest ja loodust tutvustavatest tegevustest ning võimalustest Eestis, Arutleme ringmajanduse, prügi sorteerimise, kliimamuutuste ning muude keskkonnahoiu aktuaalsete probleemide ja lahendusvõimaluste üle. Arvestame, et tänavu möödub 110 aastat looduskaitse algusest Eestis. 1910. aastal moodustati esimene kaitseala. Seetõttu keskendume ka looduskaitse juubeliaasta motole „Hoia mida armastad“. Õpitoa raames toimuvad ühisarutelud ning tegevused meeskondades.