Noored õpperaja kaarti uurimas
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm toimub kohas, kus on õppetööks sobivad metsakooslused ja saab tegutseda võimalikult turvaliselt ja loodust tallamisega kahjustamata. Enamasti toimuvad Tartu loodusmaja juhendatud metsaprogrammid Alam-Pedjal Selli-Sillaotsa õpperajal, Taevaskojas, Vitipalu või Vapramäe õpperajal.

Rajal liikudes tutvuvad õpilased metsataimede kasvamisega rinnetena: puud, põõsad, puhmad, rohttaimed, samblad. Õpilased uurivad metsas kasvavaid taimi, seeni, loomi ja nende tegevusjälgi ning liikidevahelisi seoseid, teevad vaatlusi ja lahendavad ülesandeid.

Põhirõhk on looduse tunnetamisel kõigi meeltega. Tegevused sõltuvad programmi toimumise aastaajast.

Maakond: Tartumaa
Kopbraste töö
Lada Mehikas
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Loodusõpperajal näeb kuivendatud metsastunud raba ja taas-soostuvaid rabaalasid; allikaid, kraave ja noort Pääsküla jõge; sügisel marju ja seeni, kevadel õitsvat rabataimestikku; palju kobraste ja musträhnide tegevusjälgi ning mitmeid väiksemaid rabaelanikke.

Maakond: Harjumaa
Lodusoo
Marje Suharov
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Valgejärve matkarajal on tänu oosidele ja liivaluidetele ning nendevahelistele nõgudele, rabastuvale järvele ja lammialadele esindatud Eestis leiduvatest metsakasvukohatüüpidest  nõmmemetsad, palumetsad, laanemetsad, soovikumetsad, lodumetsad ja rabametsad. Programmi jooksul õpitakse tundma metsatüüpide looduses. Määratakse kasvukohale iseloomulikud puud, alusmetsa taimed, samblikud, samblad. 

Maakond: Harjumaa
Viti järve matkarada
VVV SA arhiiv
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Programmi jooksul viiakse läbi puude kõrguse ja pinnamoe võrdlust, õpitakse tundma sürjametsas kasvavaid taimi, õõtsikutaimi, rajale jäävas vaatetornis määratakse ilmakaari, vaadeldakse üraskikahjustusi, tutvutakse kuklaste asurkonnaga ja uuritakse Elva jõe orgu ja vooluvee tegevust.Programm toimub liikumisena künklikul matkarajal ~3 km, vahepealsetes peatustes tehakse ülesandeid. Mõõtmisi teostatakse grupi- ja individuaaltööna käepäraste vahenditega, retkejuhil on kaasas täiendavad mõõtevahendid.

Õpilaste teadmisi kontrollitakse programmi lõppedes lõpuringis.

Maakond: Tartumaa