Kivist seene juures
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Tutvume Kostivere karstiala, Jägala joa ja Linnamäe hüdroelektrijaamaga keskendudes nende tähtsusele ning eripärale puhta vee ja selle tekke seisukohast. Tutvutakse piirkonna loodusega (nt vaadeldakse ja külastatakse karstivorme, fossiilide välja) Teemadest käsitletakse: veeringet, karsti teket, fossiilide olemust, lubajakivi vanust, nitraaditundliku ala mõistet, joa, kärestiku erinevust, maakoore pindmisi kihte, hüdroenergia tootmise poolt ja vastuargumente. Juhendaja juhib uuritavate nähtuste juures temaatilist arutelu ja esitab suunavaid küsimusi, õpilased arutlevad ja otsivad vastuseid ja lahendusi. Vahepeal teeme piknikupausi ning mängitakse veeringemängu.

Meeled aitavad loodust avastada ja uurida
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Loodusretkel kasutame ümbritseva looduse tundma õppimiseks erinevaid meeli: nägemis-, maitsmis-, haistmis-, kompimis- ja kuulmismeelt kasutades erinevaid vahendeid.

Programm sobib 5-7. aastastest lasteaialastest kuni põhikooli 4. klassi õpilasteni. Retke ligikaudne pikkus on 1 km.

Mesilaste vaatlustaru juures
Priit Adler
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Tutvutakse putukate eluga looduses erinevates elukohtades metsas, sealhulgas mesilaste vaatlustarus oleva maailmaga.

Programm algab selgrootute tutvustusega, tutvustatakse putukaid piltide abil. Toimub õppekäik putukate püüdmiseks, leitud liigid kogutakse purkidesse ja määratakse.

Käsitletakse putukate paiknemist toiduahelas, elukohad, tähtsus eluslooduse jätkusuutlikkusel. Mesilaste vaatlustaruga tutvumine. Putukate vaatlustaru vaatlus, entomoloogia kogu vaatlemine, uuritakse mesilaste saadusi ja putukate elutegevuste tagajärgi. 

Eesmärk: Putukate vaatlus ja tundmine. Uurida putukaid erinevates elukohas ja jälgida ning teada putukate olulisust.

Noored päikesekella valmistamas
Priit Adler
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Kinnistatakse kaardi ja kompassiõpet praktilisel maastikult liikumisega. Pinnavormid on vahelduvad: oosid, voored, lohud, künkad veekogud, teed, püstkojad männimetsas koos loodusväärtuste objektidega. Korratakse ja määratakse ilmakaari, tingmärke, legendi, mõõtkava, samakõrgusjooni, reljeefi. Orienteerumine kompassi ning kaardiga nõmmemetsas üksikult või paaridena. Kompassi ja kaardi abil leitakse maastikul 10 orienteerumise märgist ja fikseeritakse punktis viibimine kompostriga.

Alates 7. klass õpitakse määrama asimuuti, suunda, kompassiga kaardi abil.

Karu kolp uurimisel
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Programmi eesmärgiks on välja selgitada,  kuidas metsaelanikud talvel elavad ning vahetu kogemuse kaudu juurutada osalejates keskkonnasõbralikku mõtteviisi. Läbi märkamise ja tunnetamise tutvutakse talvise loodusega.

Jõuluootuse programm hõlmab retke loodusesse, tegevus toimub välitingimustes ja püstkojas. Vastavalt vanuseastmele sisaldavad tegevused jälgede uurimist ning nende määramist, mägra linnaku ja rebase urgude ümbruse külastust, mõningate puuliikide tundmaõppimist jms. Õpilased saavad teada talvistest toitumisvõimalustest looduses ning jäljeaabitsa abil otsitakse metsast loomade jälgi. Tehakse lõket ja keedetakse teed.

Programmi eesmärgiks on välja selgitada,  kuidas metsaelanikud talvel elavad ning vahetu kogemuse kaudu juurutada osalejates keskkonnasõbralikku mõtteviisi. Läbi märkamise ja tunnetamise tutvutakse talvise loodusega.

Jõuluootuse programm hõlmab retke loodusesse, tegevus toimub välitingimustes ja püstkojas. Vastavalt vanuseastmele sisaldavad tegevused jälgede uurimist ning nende määramist, mägra linnaku ja rebase urgude ümbruse külastust. Õpilased saavad teada loomade talvistest toitumisvõimalustest ning jäljeaabitsa abil otsitakse metsast loomade jälgi. Tehakse lõket ja keedetakse teed.

Keedame lõkkel metsataimedest teed: vaarikas, kanarbik, kuusk, pohl, mustikas jne