peajalgne
Taltech geoloogia instiuut
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Üks peamisi küsimusi, mille üle inimesed juurelnud sajandeid, on – millal, millest ja kuidas sai alguse elu Maal? Õppeprogrammis käsitletakse paleontoloogiliste tõendite e kivististe alusel evolutsiooni pöördelisi etappe Maa geoloogilises ajaloos. Millised organismid elutsesid kunagises Paleobalti meres ehk milliseid kivistisi millistest kivimitest tasub otsida Eestis. Õpilased tegelevad kivististe prepareerimise, uurimise ja määramisega. 

Maakond: Pärnumaa
kullapesemine
Särghaua õppekeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammis käsitletakse maavara kui ühe olulisema rahvusliku rikkuse ja majanduse tootmisobjekti uurimise ja kaevandamise geoloogilisi, tehnoloogilisi ja keskkonnakaitselisi aspekte. Õpime tundma ja uurime erinavaid maavarasid ning nende kasutamise võimalusi. Käsitleme maavara kaevandamisviise ja maavara kaevandamisega kaasnevaid keskkonnariske. 

Maakond: Pärnumaa
kivimid
Särghaua õppekeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammis käsitletakse Eesti geoloogilise ehituse põhijooni, kivimeid ja maavarasid. Millised geoloogilised protsessid on kujundanud kunagist Baltika kontinenti (sh Eesti ala). Millist rolli on mänginud erinevatel geoloogilistel ajastutel valitsenud kliimatingimused ning meie paleogeograafiline asukoht erinevate kivimikihtide ja pinnakatte kujunemisel? Uurime erinevate kivimikihtide, sh maavarade levikut ja lasumustingimusi ning kivimite ja pinnakattesetete koostist mikroskoopidega. Osalejad külastavad õppekeskuse ekspositsiooni „Puuraugud ja puursüdamikud“, kus on võimalik vaadelda erinevate kivimikihtide järjestust puursüdamike põhjal.

Maakond: Pärnumaa
mineraalid
Särghaua õppekeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammi käigus tutvutakse erinevate vaatluste ja praktiliste tegevuste kaudu mineraalide ja kivimitega seotud põhitõdede ja uurimismeetoditega. Kivimid ja mineraalid on meie igapäevaelus hädavajalikud. Kust tulevad materjalid, näiteks metall, klaas, betoon, mida kasutame oma tehiskeskkonna ülesehitamiseks?  Kuidas ja milliste geoloogiliste protsesside käigus kivimid ja mineraalid tekivad. Teeme katse mineraaliterade väljakristalliseerumisest üleküllastunud lahusest. Uurime põhilisi kivimeid moodustavaid mineraale mikroskoobi all, määrame mineraalide suurust, kristallkuju ja kõvadust.  

Maakond: Pärnumaa
muld
Särghaua õppekeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Miks on muld meile sama vajalik, kui õhk või vesi? Õppeprogramm annab võimaluse läbi praktilise tegevuse uurida mulda kui olulist elukeskkonda ja loodusvara. Praktilise tegevuse esimeses osas kirjeldame ja uurime mullaprofiili, määrame erinevad mullahorisondid ja -tüübid ning mõõdame olulisemaid mulla näitajaid – temperatuuri, niiskust ja happesust. Praktilise tegevuse teises osas uurime mulla ja lähtekivimite koostist mikroskoobi all. Millistest mineraalidest koosneb mulla mineraalne osa, mõõdame mullaosakeste suurust ning uurime mullas mikro- ja mesofaunat.

Maakond: Pärnumaa