Ruutkoodi lugemas
Ökokratt
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:
Tahvelarvutiga looduses liikumine ja küsimusepunktide otsimine. Õpilased otsivad ja läbivad iseseisvalt enda valitud järjekorras kuni 15 vaatluskohta ning vastavad neis kohtades avanevatele küsimustele. Programmi kestel läbitakse kuni 3 km pikkune marsruut. Küsimuste vahel on 2-3 loomingulist ülesannet  (nt teha foto etteantud stsenaariumiga).
Ilmakaarte õppimine-kordamine
Õpitakse tundma tähtsamaid taime-, roomajate- ja kahepaiksete, looma- ja linnuliike kasutades tahvlites  olevaid määrajaid
Mis vahe on puul, põõsal, puhmal ja rohttaimedel?
Heitlehine vs igihaljas puu/põõsas/puhmas.
Otsitakse loodusest loomade tegevusjälgi.
Orienteerumine looduses.
Positsioneeritakse ennast kaardil ning määratakse mõnede lähedal asuvate suuremate asulate kaugused ning suund.
Valmistatakse loodulikest vahenditest päiksekell.
Retke käigus liigutakse orienteerumise kaardi järgi
Tehakse fotosid etteantud stsenaariumi järgi.

 

Keskkonnake ootamas õpilasi
Ökokratt
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Vastused jäätmete kohta saavad läbi arutelude ja aktiivtegevuste.

  • jäätmed ning kuidas jäätmed tekivad?
  • jäätmete liigiti kogumine ning kuidas see säästab keskkonda?
  • hierarha jäätmekäitluses
  • erinevus on korduskasutusel ja taaskasutusel
  • minu jäätmed kodus
  • jäätmetekke vältimine

Ringmajandus, jäätmete liigiti kogumise põhimõtted.

Praktiline jäätmete sorteerimine, kus tuleb eraldi sorteerida: olmejäätmed, elektroonikaromi jäätmed, ohtlikud jäätmed, pakendid, pandipakendi jäätmed, paber ja papp, metall, plast ja klaas.

Praktiline jäätmete graanulite tootmise etapid, uued plasti graanulid vanadest.

Tooted, mis on toodetud jäätmetest
Õppeprogrammi läbimisel mõistetakse, et jäätmed on inimese tekitatud probleem ning nende taaskasutamine nõuab liigiti kogumist ja sorteerimist. Jäätmeid liigiti kogudes osaleme kõik ringmajanduses, suuname olemasoleva materjali uuteks toodeteks ning hoiame sellega kokku energiat ning veekulu.
Anname noorte kaudu panuse jätkusuutliku arengusse programmi läbimise tulemusel.