Pernova
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Programmi eesmärk on anda ülevaade eksoplaneetidest (s.o Päikesesüsteemivälistest planeetidest) kui astronoomia hetkel ühest aktuaalsemast ja olulisemast uurimisvaldkonnast ning tekitada sellest tulenevalt oskus võrrelda (eksoplaneetidel) valitsevaid tingimusi elu tekkeks vajalike (optimaalsete) keskkonnatingimustega ja arusaam Maast kui inimkonna jaoks hindamatu väärtusega planeedist. 

Õppetöö koosneb kahest osast ja programmis kasutatakse planetaariumi Digistar 6 fulldome programmi, iPade, töölehti ning kalkulaatoreid (vajalik kaasa võtta; võimaldavad sooritada tehteid astmete ja juurtega).

Õppetöö teemad:

  • I osa - Pernova planetaariumi Digistar 6 fulldome programmi abil antakse visuaalne ülevaade eksoplaneetidest, peamistest elu tekke teooriatest ning eksisteerimise võimalikkusest Universumis. Mudelite abil näidatakse eksoplaneedil füüsikaliste, keemiliste ja bioloogiliste tegurite koosmõjul kujunevat keskkonda. 
  • II osa - õpilased analüüsivad 2..3-liikmelistes gruppides juhendi abil eri eksoplaneete ning teevad üheskoos järeldused, kui tõenäoline õieti on Universumis elu tekkimine ja säilimine.

Õppeprogramm viiakse läbi 24 õpilasele.

Tutvu planetaariumi võimalustega siin.

Maakond: Pärnumaa
Pernova
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Programmi eesmärk on tutvustada ning iseloomustada tähti kui füüsikalisi kehasid ja Universumi ühtesid olulisemaid taevakehi ning siduda saadud teadmised seejärel tähtede tähtsusega inimkonnale, hõlmates sealjuures ka mikromaailma.

Õppetöö koosneb kahest osast ja programmis kasutatakse planetaariumi Digistar 6 fulldome programmi iPade ja töölehti. Vajalik kaasa võtta kalkulaatorid, mis võimaldavad sooritada tehteid astmete ja juurtega.

Õppetöö teemad:

  • I osa - antakse Pernova planetaariumi Digistar 6 fulldome programmi abil visuaalne ülevaade tähtedest, tähe elutsüklist ning tähtedes toimuvatest inimkonnale vajalikest reaktsioonidest. Selgitatakse keemiliste elementide sünteesi ja vabanemist tähtedes nende eri eluetappide jooksul ning seostatakse see Universumi ja Maa arenguga.
  • II osa -  õpilased analüüsivad juhendi abil töörühmades eri tüüpi tähtede elutsüklit ja füüsikalisi omadusi.

Õppeprogrammi lõpus moodustatakse analüüside tulemustest ühine tabel ning tehakse järeldused tähtede vajalikkusest Universumile ja inimkonnale.

Õppeprogramm viiakse läbi 24 õpilasele.

Tutvu planetaariumi võimalustega siin.

Maakond: Pärnumaa
Kivimidte kogu
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm tutvustab erinevaid Eesti maapõue kivimeid ja nende kaevandamisega seotud probleeme ning mittekaevandavate maavarade potentsiaale tulevikus.

Lähemalt vaadeldakse Eestis kaevandatavate ja mittekaevandatavate maavarade:

  • kasutusala ja leiduvust;
  • kasutusvõimaluste ja vajaduste uurimine;
  • kaevandatavate maavaradega seotud probleemid ja neile võimalike alternatiivide leidmine (esitlus).

Soovituslik 10.-11. kl - geograafia ainekava: Loodusvarade majandamine ja keskkonnaprobleemid; Maa kui süsteem; bioloogia ainekava: Evolutsioon ja ökoloogia - Keskkonnakaitse.

Maakond: Pärnumaa
Talveaaed Pernova loodusmajas
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Praktikum, mille käigus:

  • uuritakse taimeraku ehitust ja funktsioneerimist;
  • valmistatakse preparaate, uuritakse mikroskoobiga;
  • määratakse taimelehtedes klorofülli, transpiratsioon ja leitakse õhulõhed;
  • vesteldakse ja arutletakse teemal taimede roll ja tähtsus keskkonnas. 
Maakond: Pärnumaa
Inimene kui tervik
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õpperogramm koosenb kahest osast: planetaariumi 360 kraadine programm ja praktikum klassiruumis.

Programm planetaariumis - mille läbi vaadeldakse inimest kui terviku toimimist -  ehitatakse skeletist kuni nahani elundkondade  kaupa inimene, mille läbi saab täieliku visuaalse ülevaate inimese ehitusest. Programm võimaldab vaatleme elundkondade omavahelist seost.  

Hingamiselundkonna praktikum klassiruumis, kus kasutatkase andmekogujaid ja gaasilise hapniku andureid hapniku tarve mõõtmiseks erinevate katsete puhul.

  • kopsumahu suurendamise võimalused;
  • hapnikutarve katseisikutel;
  • analüüs hingamise olulisusest.

Tutvu planetaariumi võimalustega siin.

Maakond: Pärnumaa