

Tutvume inimese välis- ja siseehitusega. Käsitleme tervislikku toitumist suhkru tarbimise kontekstis ja hügieeni.
- Inimese välis- ja siseehitusega tutvumine - 3 B torso.
- Inimese toitumine ja hügieen kui tervist hoidev tegevus.
- Binokulaarmikroskoobiga naha vaatamine
- Kätepesu vajalikkus - keskkonnast saadavad pisikud.

Eestis kaevandatavate ja mittekaevandatavate maavarade:
- määramine;
- kasutusvõimaluste ja vajaduste uurimine;
- kaevandatavate maavaradega seotud probleemid ja neile võimalike alternatiivide leidmine.
Soovituslik 10.-11. kl

Planetaariumi programm: inimese kui terviku toimimise vaatlemine. Ehitame skeletist kuni nahani elundkondade kaupa inimese. Vaatleme elundkondade omavaheliist seost.
Hingamiselundkonna praktikum klassiruumis: Andmekogujate ja gaasilise hapniku anduritega hapniku tarve mõõtmine erinevate katsete puhul.
- kopsumahu suurendamise võimalused
- hapnikutarve katseisikutel
- analüüs hingamise olulisusest.
Tutvu planetaariumi võimalustega siin.

Rühmatööna uuritakse vee kasutamist ja puhastamist.
- suur ja väike veeringe;
- vee puhastumine looduses;
- imiteerime reovee puhastamist reoveepuhastusjaamas klassi tingimustes;
- heitvee puhastumine looduses.
Soovituslik 5. klass - toetab loodusõpetuse ainekavas - vesi kui elukeskkond; vee kasutamine; loodus- ja keskkonnakaitse.

Programm annab ülevaate, kuidas seemest kasvab taim ja õpilased saavad osa praktilisest tegevusest ja jälgida taime kasvamist.
- tutvumine Pernova Loodusmaja talveaia ja õueala taimede elukeskkondadega;
- taimede erinevuste leidmine ja võrdlemine;
- õppefilmi vaatamine taime elutsükkilist;
- seemnete külvamine mulda;
- taime kasvamise jälgimine edasiste juhiste põhjal;
- uurimislehe täitmine ning analüüsimine rühmatööna oma koolis.
Programm viiakse läbi Pernova Talveaias ja seemnete küvamiseks ettevalistatud botaanika klassis.