Tiik
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm annab ülevaate, kuidas seemest kasvab taim ja õpilased saavad osa praktilisest tegevusest ja jälgida taime kasvamist.

  • tutvumine Pernova Loodusmaja talveaia ja õueala taimede elukeskkondadega;
  • taimede erinevuste leidmine ja võrdlemine;
  • õppefilmi vaatamine taime elutsükkilist;
  • seemnete külvamine mulda;
  • taime kasvamise jälgimine edasiste juhiste põhjal;
  • uurimislehe täitmine ning analüüsimine rühmatööna oma koolis.

Programm viiakse läbi Pernova Talveaias ja  seemnete küvamiseks ettevalistatud botaanika klassis.

Maakond: Pärnumaa
Pernova
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm keskendub putukate uurimisele ja tutvumisele nende rolliga ökosüsteemides ning koosnb kahest osast: teooria ja praktikum. Praktikumis viiakse läbi kas individuaalselt või paaritööna. Õppetöö läbiviimisel kasutatakse Pernova Hariduskeskuse entomoloogilisi õppekollektsioone, töölehti, määrajad, binokulaare. 

Praktikumi läbivad teemad:

  • putukate areng, morfoloogia, levik;
  • putukate määramine ja süstematiseerimine;
  • Eestis levinuimad putukad ja nende tähtsus looduskeskkkonnas;
  • töö binokulaariga;
  • ökoloogia mõisted.
Maakond: Pärnumaa
Park ja mets
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: Lasteaed
Lühikirjeldus:

Õpperetk Pärnu Rannapargis -  otsimine, vaatlemine ja uurimine, pargis esinevate looma- ja taimeliikide vaatlemine ja võrdlemine metsa elukeskkonnaga, ülesanded binokli ja luubiga.

Maakond: Pärnumaa
Taime kasvukeskkond
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: Lasteaed
Lühikirjeldus:

Mänguline ja praktiline õppeprogramm Pärnu Loodusmaja talveaias.

  • tutvub juhendatud vestluse käigus talveaia taimedega ja võrdleb taimede erienevusi (leht, okas, kõrge, madal, suur, väike);
  • läbi mänguliste tegevuste selgitatakse, kuidas ja miks kasvab seemnest taim;
  • iga laps paneb kasvama kaks erinevat seemet, programmi lõpus saab mulda pandud seemned kaasa ning jälgib edaspidi (lasteaias) nende kasvamist, täites vaatluslehte. Selle abil saab laps teadmised taime kasvamisest.

Õppetöö viiakse läbi Pernova Talveaias ja istutamiseks kohandatud õppeklassis. Tegevuste näitlikustakse:  õppefilmi, pildimaterjali, erinevate talveaia taimedega ja õppemänguga. 

Vaatluse läbi viimiseks lasteaias antakse  kaasa  trükitud juhend „Seemnest taime kasvatamine“ ja edasine töökäik. Töökäik sisaldab kahe erineva taime võrdlemist kasvamise perioodil.

Pernova Loodusmajaga tutvu siin 

NB! Programmi läbiviimine LAK-õppe võimalusega.

Maakond: Pärnumaa
Pernova
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Tänapäeval me teame, et nii eluta kui elusloodus koosneb samadest keemilistest elementidest. Elusorganismid koosnevad peamiselt veest ja orgaanilistest ainetest nagu süsivesikud, lipiidid, valgud ja nukleiinhapped. Eluta looduses domineerivad lihtsama ehitusega anorgaanilised ained. Elus ja eluta loodus on aineringe kaudu omavahel tihedalt seotud.

III kooliasmes :

  • Arutleme elementide esinemisvormi üle erinevates ühendites, mis on ioonid ja kuidas need tekivad, kuidas tuvastada inimsilmale nähtamatuid osakesi, mis on keemiline reaktsioon, kuidas seda ära tunda, miks on vaja teatud elemente inimese tervise seiukohalt ja kus neid inimeses leidub.
  • Praktikumis viib õpilane läbi kvalitatiivse analüüsi kolme metalliiooni kohta rohelises taimes ja mõnes kaltsiumkarbonaati sisaldavas looduslikus objektis. Enne keemiliste katsetega alustamist püstitab õpilane hüpoteesi, milline objekt sisaldab rohkem ioone. Katsete käigus omandab õpilane oskusi mitmete keemialaboris kasutatavate vahenditega ümberkäimiseks.
  • Laboritöö lõpuks kontrollib õpilane oma hüpoteesi paikapidavust.

Gümnaasiumi astmes:

  • Arutleme ioone sisaldavate lahuste tekke polaarsete ja ioonsete ainete lahustumisel; ioonidevaheliste reaktsioonide lahustes, nende kulgemise tingimuste üle.
  • Praktikumis viib õpilane läbi ioonidevahelised reaktsioonid lahustes ja vormistab need reaktsioonivõrrandite näol.
  • Kvalitatiivse analüüsi käigus saadud tulemuste kohta täidab ka tabeli ning teeb järeldused tabeliandmetele ja reaktsioonivõrranditele toetudes.

Õppetöö viiakse läbi keemialaboris 12 õpilasele.

Maakond: Pärnumaa