tigu
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased õpivad grupitööna (2-4 õpilast) tundma mulla teket, tähtsust ja kaitset.

Programmi läbivad teemad:

  • õpitakse näidiste ja proovide abil tundma mulla koostist, muldade teket ja arengut;
  • tutvutakse mullaorganismidega ja nende rolliga mullas;
  • mudeli abil uuritakse vee liikumist mullas;
  • tutvutakse mulla kui elukeskkonnaga. 

Soovituslik 6. klass - toetab  loodusõpetuse ainekava: muld, mullatekke, koostis, inimtegevuse mõju mullale.

Maakond: Pärnumaa
Tiik
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm annab ülevaate, kuidas seemest kasvab taim ja õpilased saavad osa praktilisest tegevusest ja jälgida taime kasvamist.

  • tutvumine Pernova Loodusmaja talveaia ja õueala taimede elukeskkondadega;
  • taimede erinevuste leidmine ja võrdlemine;
  • õppefilmi vaatamine taime elutsükkilist;
  • seemnete külvamine mulda;
  • taime kasvamise jälgimine edasiste juhiste põhjal;
  • uurimislehe täitmine ning analüüsimine rühmatööna oma koolis.

Programm viiakse läbi Pernova Talveaias ja  seemnete küvamiseks ettevalistatud botaanika klassis.

Maakond: Pärnumaa
Pernova
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Ülevaade litosfääri, atmosfääri ja kosmose kiirgusega seotud keskkonnaprobleemidest ja kiirgusega seotud ohudest Eesti elanikkonnale.

Praktikumi läbimisel kasutatakse Pernova Hariduskeskuse kivimikogu kivimite näidised, kiirguse mõõteriistu - elektri-, magnetvälja ja madalsageduslike elektromagnetlainete mõõtjat, RF - analüsaatorit (kõrgsageduslike elektromagnetlainete mõõtmiseks), UV-kiirguste mõõtmise andureid ja radiatsiooni mõõtjat. 

Programii läbivad teemad:

  • tutvutakse kivimite näidistega ja mõõdetakse loodusliku radiatsiooni ning uuritakse radioaktiivsed kiirgusallikad Eesti litosfääris;
  • erinevate kiirgusega kokkupuude igapäevaelus ja mõju inimesele, looduslikud ja tehislikud kiirgusallikad;
  • meid ümbritsevate kiirguste mõõtmine mõõteriistadega ja tulemuste põhjal järelduste ja kokkuvõtete tegemine.

Programm viiakse läbi 12 õpilasele korraga. Suurema klassi korral (ca 24 õpilast) soovitame valida kõrvale keemia õpperogrammi.

Maakond: Pärnumaa
kivistis
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm annab ülevaate elu arengust Maal, Eesti geoloogilisest minevikust ja Eestis leiduvatest fossiilidest ja fossiilsetest kütustest.

Õppetöös kasutatakse  Pernova Loodusmaja kivististe kogu, I-Pade, tööleht, kivististe teemalisi väljatöötatud infostende.

Praktikum viiakse läbi 4-liikmelistes gruppides.

Õpperogrammi läbivad teemad:

  • tutvutakse kivististe määramise võimalustega ja määratakse erinevaid fossiile rühmatöös;
  • fossiilide paigutamine geoloogilisse ajastusse;
  • individuaaltööna töölehe täitmine (erinevad kivistised).

 

Maakond: Pärnumaa
kivi
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased õpivad tundma Eesti olulisemaid kivimeid, ajalugu ja kivimite liike läbi praktiliste õppeülesannete. Õppetöös kasutatakse Pernova Loodusmaja kivimikogu kivimite näidised (Geoloogia instituut) ja Ipade. Praktiline osa läbitakse 2 - 4-liikmelistes gruppides.

Õpperogrammi läbivad teemad:

  • kivimite teke - Eesti geoloogiline ajalugu, keskkonnaprobleemid;
  • nende omadused ja kasutusalad; 
  • kiviminäidiste võrdlemine; 
  • kivimite rühmitamine; 
  • Eesti  erinevate piirkondade geoloogilise läbilõike koostamine.

Soovituslik 9.kl toetab geograafia ainekava: geoloogia - Euroopa ja Eesti loodusgeograafia; kivimite murenemine, murendmaterjali ärakanne ja settimine ning sette- ja tardkivimite teke.

Maakond: Pärnumaa