

Õpilased õpivad grupitööna (2-4 õpilast) tundma mulla teket, tähtsust ja kaitset.
Programmi läbivad teemad:
- õpitakse näidiste ja proovide abil tundma mulla koostist, muldade teket ja arengut;
- tutvutakse mullaorganismidega ja nende rolliga mullas;
- mudeli abil uuritakse vee liikumist mullas;
- tutvutakse mulla kui elukeskkonnaga.
Soovituslik 6. klass - toetab loodusõpetuse ainekava: muld, mullatekke, koostis, inimtegevuse mõju mullale.

Programm annab ülevaate, kuidas seemest kasvab taim ja õpilased saavad osa praktilisest tegevusest ja jälgida taime kasvamist.
- tutvumine Pernova Loodusmaja talveaia ja õueala taimede elukeskkondadega;
- taimede erinevuste leidmine ja võrdlemine;
- õppefilmi vaatamine taime elutsükkilist;
- seemnete külvamine mulda;
- taime kasvamise jälgimine edasiste juhiste põhjal;
- uurimislehe täitmine ning analüüsimine rühmatööna oma koolis.
Programm viiakse läbi Pernova Talveaias ja seemnete küvamiseks ettevalistatud botaanika klassis.

Ülevaade litosfääri, atmosfääri ja kosmose kiirgusega seotud keskkonnaprobleemidest ja kiirgusega seotud ohudest Eesti elanikkonnale.
Praktikumi läbimisel kasutatakse Pernova Hariduskeskuse kivimikogu kivimite näidised, kiirguse mõõteriistu - elektri-, magnetvälja ja madalsageduslike elektromagnetlainete mõõtjat, RF - analüsaatorit (kõrgsageduslike elektromagnetlainete mõõtmiseks), UV-kiirguste mõõtmise andureid ja radiatsiooni mõõtjat.
Programii läbivad teemad:
- tutvutakse kivimite näidistega ja mõõdetakse loodusliku radiatsiooni ning uuritakse radioaktiivsed kiirgusallikad Eesti litosfääris;
- erinevate kiirgusega kokkupuude igapäevaelus ja mõju inimesele, looduslikud ja tehislikud kiirgusallikad;
- meid ümbritsevate kiirguste mõõtmine mõõteriistadega ja tulemuste põhjal järelduste ja kokkuvõtete tegemine.
Programm viiakse läbi 12 õpilasele korraga. Suurema klassi korral (ca 24 õpilast) soovitame valida kõrvale keemia õpperogrammi.

Õppeprogramm annab ülevaate elu arengust Maal, Eesti geoloogilisest minevikust ja Eestis leiduvatest fossiilidest ja fossiilsetest kütustest.
Õppetöös kasutatakse Pernova Loodusmaja kivististe kogu, I-Pade, tööleht, kivististe teemalisi väljatöötatud infostende.
Praktikum viiakse läbi 4-liikmelistes gruppides.
Õpperogrammi läbivad teemad:
- tutvutakse kivististe määramise võimalustega ja määratakse erinevaid fossiile rühmatöös;
- fossiilide paigutamine geoloogilisse ajastusse;
- individuaaltööna töölehe täitmine (erinevad kivistised).

Õpilased õpivad tundma Eesti olulisemaid kivimeid, ajalugu ja kivimite liike läbi praktiliste õppeülesannete. Õppetöös kasutatakse Pernova Loodusmaja kivimikogu kivimite näidised (Geoloogia instituut) ja Ipade. Praktiline osa läbitakse 2 - 4-liikmelistes gruppides.
Õpperogrammi läbivad teemad:
- kivimite teke - Eesti geoloogiline ajalugu, keskkonnaprobleemid;
- nende omadused ja kasutusalad;
- kiviminäidiste võrdlemine;
- kivimite rühmitamine;
- Eesti erinevate piirkondade geoloogilise läbilõike koostamine.
Soovituslik 9.kl toetab geograafia ainekava: geoloogia - Euroopa ja Eesti loodusgeograafia; kivimite murenemine, murendmaterjali ärakanne ja settimine ning sette- ja tardkivimite teke.