tigu
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased õpivad grupitööna (2-4 õpilast) tundma mulla teket, tähtsust ja kaitset.

Programmi läbivad teemad:

  • õpitakse näidiste ja proovide abil tundma mulla koostist, muldade teket ja arengut;
  • tutvutakse mullaorganismidega ja nende rolliga mullas;
  • mudeli abil uuritakse vee liikumist mullas;
  • tutvutakse mulla kui elukeskkonnaga. 

Soovituslik 6. klass - toetab  loodusõpetuse ainekava: muld, mullatekke, koostis, inimtegevuse mõju mullale.

Maakond: Pärnumaa
Pernova loodusmaja
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Tutvume inimese välis- ja siseehitusega. Käsitleme tervislikku toitumist suhkru tarbimise kontekstis ja hügieeni  tagamise tingimusi.

Õppetöö läbimiseks jagatakse õpilased kahte rühma ja õppetöös kasutatakse 3 B torsot, esitlusi, binokulaarmikroskoope ja näitlikke vahendid. 

Programmi läbivad teemad:

  • inimese välis- ja siseehitusega tutvumine - 3 B torso;
  • inimese toitumine ja hügieen kui tervist hoidev tegevus;
  • binokulaarmikroskoobiga naha uurimine;
  • kätepesu vajalikkus - keskkonnast saadavad pisikud.

Õppeprogramm sobib loodusõpetuse ainekava teemadega: Inimene ning Inimese meeled ja avastamine. 

Maakond: Pärnumaa
Pernova loodusmaja
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Metsloomade ja nende toitumisviisidega tutvumine: erinevused ja sarnasused.

Praktikum viiakse läbi kahes õpilasgrupis, grupistöös kasutatakse individuaalseid ülesandeid, võrdlemist, vaatlemist, uurimist, õppemängu ja arutelu.

Õppe läbiviimisel kasutatakse Pernova hariduskeskuse Eesti metsloomade topiseid, õppefilmide vaatamisel filmikoobast, kus on olemas metsloomadest eestikeelsed õppefilmid, metsloomade pilte, õppemängus mänguloomi ja metsloomade ekskrementide näidised. 

Õpperogrammi läbivad teemad:

  • Eesti  metsloomade õppefilmide vaatamine;
  • läbitakse ringkäik loodusmajas, kus on kasutusel Pernova Loodusmaja metsloomade topistekogu;
  • mänguloomade abil võrreldakse loomade suurusi;
  • iseloomustatakse toitumistüüpe;
  • koostatakse toiduahelaid metsas.
Maakond: Pärnumaa
Talveaaed Pernova loodusmajas
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Praktikum, mille käigus:

  • uuritakse taimeraku ehitust ja funktsioneerimist;
  • valmistatakse preparaate, uuritakse mikroskoobiga;
  • määratakse taimelehtedes klorofülli, transpiratsioon ja leitakse õhulõhed;
  • vesteldakse ja arutletakse teemal taimede roll ja tähtsus keskkonnas. 
Maakond: Pärnumaa
kotkas
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Erinevate selgroogsete rühmade peamised tunnused, nende tähtsus looduses, arutelu ja praktikum.

Õppetöös kasutatakse Pernova Loodusmaja näidiskogusid: skeletid, topised, elus kalad ja linnud, praktikumis kasutatakse binokulaarmikroskoope. Praktikum viiakse läbi 4-liikmelistes gruppides, kus praktilisi ülesanded läbides täidetakse tööleht.

Programmi läbivad teemad:

  • erinevate selgroogsete näidiste vaatlemine (topised, skeletid) ja võrdlemine;
  • erinevate selgroogsete  rühmade (imetajate, lindude, roomajate, kahepaiksete ja kalade)  näidiste rühmitamine ja võrdelmine grupitööna;
  • selgroogsete tähtsust ja olulisust erinevates ökosüsteemides;
  • õppetöö ülesannete lahendamisel kasutatakse vaatluse läbiviimiseks binoklaarmikroskoobiga;
  • elusate selgroogsete (kalad, linnud) vaatlemine.

Soovituslik 7. kl - praktiline õpe seotud bioloogia ainekavaga – selgroogsete loomade tunnused ja eluprotsessid.

Maakond: Pärnumaa