Pernova loodusmaja
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Loodusalane programmipäev on suunatud üldhariduskooli 7-9 klassi õpilastele, kus ühe koolipäeva vältel on õpilastel võimalus kinnistada/täiendada teoreetilisi teadmisi läbi praktiliste tegevuste ja aktiivõppe meetodite. 

  • Programmipäevad on kooskõlas Põhikooli riikliku õppekava III kooliastme loodusainete ainevaldkonnaga ja  üles ehitatud  4 õppeaine vahel: keemia, füüsika/astronoomia, bioloogia ja geograafia.
  • Üks klass (kuni 27 õp) saab valida  3 õppeprogrammi nelja erineva õppeaine  vahel.
  • Keemia, geograafia  ja bioloogia programmi läbiviimisel jaotatakse klassikomplekt kahte õppegruppi, õppetöö füüsika/astronoomia programmil planetaariumis toimub ühele klassikomplektile korraga.
  • Programmipäeva pikkus on 4,5 h  millest õppetöö kestvus 5 ak.
  • Õppeprogrammide valik programmipäeval õppeainete kaupa: keemia 2x45 min; bioloogia või geograafia 2x45 min; füüsika/astronoomia 1x45 min.
  • Õppetöö vahel on ettenähtud 15 minutilised puhkepausid, kus õpilastel on võimalus tutvuda Pernova Loodusmaja püsiekspositsiooni ja näitusega.
Maakond: Pärnumaa
tigu
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased õpivad grupitööna (2-4 õpilast) tundma mulla teket, tähtsust ja kaitset.

Programmi läbivad teemad:

  • õpitakse näidiste ja proovide abil tundma mulla koostist, muldade teket ja arengut;
  • tutvutakse mullaorganismidega ja nende rolliga mullas;
  • mudeli abil uuritakse vee liikumist mullas;
  • tutvutakse mulla kui elukeskkonnaga. 

Soovituslik 6. klass - toetab  loodusõpetuse ainekava: muld, mullatekke, koostis, inimtegevuse mõju mullale.

Maakond: Pärnumaa
Pernova loodusmaja
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Tutvume inimese välis- ja siseehitusega. Käsitleme tervislikku toitumist suhkru tarbimise kontekstis ja hügieeni  tagamise tingimusi.

Õppetöö läbimiseks jagatakse õpilased kahte rühma ja õppetöös kasutatakse 3 B torsot, esitlusi, binokulaarmikroskoope ja näitlikke vahendid. 

Programmi läbivad teemad:

  • inimese välis- ja siseehitusega tutvumine - 3 B torso;
  • inimese toitumine ja hügieen kui tervist hoidev tegevus;
  • binokulaarmikroskoobiga naha uurimine;
  • kätepesu vajalikkus - keskkonnast saadavad pisikud.

Õppeprogramm sobib loodusõpetuse ainekava teemadega: Inimene ning Inimese meeled ja avastamine. 

Maakond: Pärnumaa
Pernova loodusmaja
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Metsloomade ja nende toitumisviisidega tutvumine: erinevused ja sarnasused.

Praktikum viiakse läbi kahes õpilasgrupis, grupistöös kasutatakse individuaalseid ülesandeid, võrdlemist, vaatlemist, uurimist, õppemängu ja arutelu.

Õppe läbiviimisel kasutatakse Pernova hariduskeskuse Eesti metsloomade topiseid, õppefilmide vaatamisel filmikoobast, kus on olemas metsloomadest eestikeelsed õppefilmid, metsloomade pilte, õppemängus mänguloomi ja metsloomade ekskrementide näidised. 

Õppeprogrammi läbivad teemad:

  • Eesti  metsloomade õppefilmide vaatamine;
  • läbitakse ringkäik loodusmajas, kus on kasutusel Pernova Loodusmaja metsloomade topistekogu;
  • mänguloomade abil võrreldakse loomade suurusi;
  • iseloomustatakse toitumistüüpe;
  • koostatakse toiduahelaid metsas.

Metsloomade topistekoguga saab tutvuda loodusmaja audiogiidis (vt siit). 

Audiogiidi all asuv väljaprintitav tööleht annab õpilastele peale programmi läbimist iseseisvatöö võimaluse - kuulates audiogiidis helifaile Eesti metsloomadest, vaadates fotosid ja täites kuulud põhjal väljaprinditud tööleht.

Maakond: Pärnumaa
Talveaaed Pernova loodusmajas
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Praktikum, mille käigus:

  • uuritakse taimeraku ehitust ja funktsioneerimist;
  • valmistatakse preparaate, uuritakse mikroskoobiga;
  • määratakse taimelehtedes klorofülli, transpiratsioon ja leitakse õhulõhed;
  • vesteldakse ja arutletakse teemal taimede roll ja tähtsus keskkonnas. 
Maakond: Pärnumaa