placeholder
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

HETKEL PROGRAMMI EI PAKUTA

Programmi eesmärk on tutvuda erinevat tüüpi märgaladega, arendada meeskonnatöö oskusi ja õppida koostama kokkuvõtet ning seda esitlema. Programmi näol on tegemist bussireisiga koos peatustega ja töölehe täitmine reisijuhi selgituste põhjal. Peatuskohti võib valida vastavalt soovile. Näidisteekond (programmileht): • Vooremäel on väga hästi vaadeldav Võrtsjärve roostik, Väikese – Emajõe suue, linnamägi. • Helme ordulinnuse varemed – kui soovite luua seoseid ajalooga ja käia Helme koobastes. • Teringi raba – raja pikkus on 4,5 km, läbides nii metsa kui soo. RMK Sakala keskusest eelneval kokkuleppel võimalik tellida giiditeenust. • Taagepera loss – võimalus teha ekskursioon lossis ja süüa lõunat. Väga olulised on järeltegevused koolis - iga rühm teeb päevast kokkuvõtte ja koostab klassile esitluse.

Maakond: Tartumaa
placeholder
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammis on tähelepanu soole kui elukeskkonnale tervikuna, kuid eriliselt pöörame tähelepanu soode kasutusele, tähtsusele ja kaitsele ning selle muutumisele ajas. Lisaks vaatleme taimi, turbasammalt ja turvast ning arutleme nende kasutuse üle. Naudime kaunist ja ainulaadset looduskeskkonda. Räägime lugusid, esitame küsimusi ja otsime vastuseid.

Õppeprogrammi eesmärk. Programmi üldisem eesmärk on märgata looduse ilu ja erilisust; oskust väärtustada maastikulist mitmekesisust ning märgata inimese mõju loodusele ja seotust loodusega. Oskab kirjeldada sood elukeskkonnana (soode teket ja arengut); tunneb enamlevinud sootaimi (-marju) ja oskab kirjeldada elutingimusi ja objekte soos; teab mis on turvas ja teab tema kasutamise võimalusi; mõistabsoode tähtsust elukeskkonnana ja kaitset. Oluliseim on aga, et õpilased saaksid positiivse ja looduskeskkonda väärtustava kogemuse, julgustust eneseväljenduses ja koostegutsemises.

Maakond: Tartumaa
placeholder
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, Lasteaed
Maakond: Tartumaa
placeholder
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Programmi eesmärgiks on pöörata tähelepanu kaupadele ja teenustele, mis ökosüsteemid inimesele pakuvad. Et märgata ja väärtustada ka neid kaupu ja teenuseid, mida muidu väärtustada ei osata. Tegemist on laiapõhjalise väärtuskasvatusega, mille abil näidatakse, et looduskaitse ei ole asi iseeneses, vaid looduse hoidmisel on oluline roll inimeste elukvaliteedi säilitamises. Loodusressursside mõistlik kasutus ja säästlik eluviis aitavad säilitada ressursse nii praegustele kui järeltulevatele inimpõlvedele. Märksõnad - ökosüsteem, ökosüsteemiteenused: varustusteenused (nt. puit, liiv, vesi, energia, marjad jne), kultuuriteenused (õppe-, teadus- ja loometegevused),  säilitus- ja tugiteenused (elupaigad, tolmendamine, bioloogiline mitmekesisus, vee isepuhastumisvõime jm), inimeste heaolu.

Maakond: Tartumaa
placeholder
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Programmi üldteema on mahe- ja intensiivpõllumajandus ning mõju keskkonnale, vaatluse all on ka kliimamuutuste seos põllumajandusega. Programm toimub kooliklassis ja koosneb 2 osast: I kohtumisel (2x45 min) saadakse ülevaade põllumajanduse viisidest ja selle mõjust loodusele. Praktilise tööna külvavad õpilased klassis kasvtamiseks erinevaid põllukultuure (nt nisu, oder, tatar, kaer), mida nad hakkavad kastma eri kastmislahustega. 6-7 nädala pärast toimub programmi II osa (2x45 min): analüüsitakse taimede kasvu, koevedeliku suhkrusisalduse abil eri kastmislahuste mõju ning hinnatakse eri tava-/mahepõllumajanduse plusse ja miinuseid. Programmis on vajalik õpetaja aktiivne osalus taimede kasvatamisel, sh kastmislahuste tegemisel ja õpilaste juhendamisel taimede eest hoolitsemisel.

Maakond: Tartumaa