Kitsed aruniidul
Kristo Pärn
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Kaasaegse väiketalu külastuse käigus teeme tutvust kitsede-lammaste, kukkede-kanadega. Uurime, kus nad talvel elavad ja mis nad suvel teevad. Julgemad saavad kevadel tallesi sülle võtta ja kitsedega endleid teha. 

Maakond: Harjumaa
talikalastus
Järvemuuseum
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Lapsed saavad teada, kes on kalad ja mida kalad talvel teevad. Millised kalaliigid on talvel aktiivsed, millised teevad taliuinakut. Kuidas tekib ja mõjub kaladele talvine hapnikupuudus veekogudes. Räägitakse kalade kaitsest, harrastuspüügi reeglitest, ohutusreeglitest talvisel kalapüügil. Lapsed tutvuvad Järvemuuseumis elavate kaladega ning õpivad, kuidas neid üksteisest eristada. Praktilise tegevusena õpitakse püügivalmis seadma taliõnge, puurima jäässe auke ning jää alt kala püüdma.  Õppeprogramm toimub EMÜ Võrtsjärve õppekeskuses Järvemuuseumis ja õppekeskuse lähedal Võrtsjärve jääl.

 

 

Maakond: Tartumaa
Talv Nõmmeveskil
Maie Itse
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Programmi märksõnadeks on:

talikülalised ja paigalinnud,

talveuni ja talveuinak,

taimed ja igihaljad taimed,

veekogud, tegevused ja ohud talvel.

 

Maakond: Harjumaa
Liblikas
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Läheme koos õpperajale, kus õpilased paarikaupa täidavad töölehti, vaatavad, nuusutavad, katsuvad, mõõdavad, Küsimused käsitlevad raba teket ja arengut, elutingimusi rabas ja kohastumusi sellega, turba teket, omadusi ja kasutamist, süsinikuringet ja märgalade tähtsust. Vastused leiavad õpilased infotahvlitelt ja juhendaja jutust. Leiame töölehtede järgi, mis taimed rabas kasvavad. Lõpuks kontrollime vastuseid töölehtedel ja selgitame välja parimad vastajad. 

Tudu raba
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm toimub Tudu rabas, kus lapsed tutvuvad raba kujunemise, elustiku, rahvapärimuse ja turbatootmisest tulevate ohtudega keskkonnale. Õpilased lähevad 2-kaupa õpperajale, otsivad oma isiklike nutitelefonide abil õiget teed, kontrollpunkte, küsimusi, ülesandeid ja vastuseid ning ka vastavad omas nutiseadmes. Vastused küsimustele leitakse infostendidelt, digitaalselt üles pandud infolehtedelt, loodusest. Lõpuks kontrollitakse vastuseid ning toimub ühine arutelu nende üle.