pilt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tekstiili- ja rõivatööstus on äärmiselt globaliseeritud. Programm annab ülevaate tekstiiliahelas toimuvast keskkonna koormamisest ning toob välja seosed meie endi tarbimisharjumustega. Lisaks probleemi väljatoomisele käsitletakse esmaseid samme  võimalustest muuta väga lihtsalt oma elustiil keskkonnasäästlikumaks.

Maakond: Ida-Virumaa
Jõelaev Signild
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

2021. a kevadel on jõelaev Signild Palupõhjas õuesõppeprogramme tegemas.

Maakond: Tartumaa
Järv elukeskkonnana - veeselgrootud
Jääaja Keskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õuesõppeprogramm, mis viiakse läbi rühmatööna. Õpime, kes on selgrootud ja kuidas erinevaid selgrootuid ära tunda. Selgrootuid püüame Saadjärve kaldaveest, määrame aga õppeklassis. Koos leiame seose vee keskkonnatingimuste ja selgrootute loomade mitmekesisuse vahel.

Maakond: Tartumaa
placeholder
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õppekäik toimub Aidu karjääri vanemas osas. Retke käigus antakse ülevaade Aidu kanalite vetest, puistangutest, rekultiveerimise viisidest, rekultiveeritud metsadest, looduse taastumise protsessidest, loomastikust ja linnustikust. Õppekäiku mitmekesistavad eriilmelised  ülesanded. Retke lõpus külastatakse Sipelgamäge, kus avaneb vaade Aidu karjäärile, rajatavale tuulepargile ja ümberkaudsetele tehismägedele.

Maakond: Ida-Virumaa
Õpilased Käsmu loodusrajal
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased jagunevad 4 - 5-liikmelisteks gruppideks. Iga grupp saab kaardi ja kompassi ja töölehe ning alguses õpitakse nende kaardi ja kompassi abil orienteerumist. Seejärel lähevad grupid õpperajale. Õpilaste ülesandeks on leida rajal üles kaardilegendis näidatud punktid ning otsida üles peidetud küsimused-vastused või väited. Õpilaste ülesanne on hinnata, kas kaardilegendis on märgitud küsimuste peidukoht õigesti, kui ei ole, tuleb kirjutada õige asukoht. Samuti tuleb hinnata nii küsimusi, vastuseid kui ka esitatud väiteid, kas need on õiged või mitte, valede väideta puhul tuleb kirjutada, mis oleks õige.

Tegemist on õpilaste kriitikameelt arendava programmiga, mis samal ajal annab teadmisi Käsmu poolsaare looduse ja keskkonna kohta ning paranab ka funktsionaalset lugemisoskust.