Abruka salumets juunis
Marko Vainu
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õppekäik Kuressaare lähistel Liivi lahes asuval Abruka saarel, millest enamik on looduskaitseala ja kus on säilinud haruldane pärna enamusega salulehtmets.

Maakond: Saaremaa
tiigielustik
Karoliina Lass
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Programm „Elu tiigis“ keskendub looduse vahetule kogemisele ja praktilisele tegevusele.

Siduda praktiline looduse tundmine ja koolis õpitu.

Osalev õpilane õpib märkama elusloodust enda ümber, sealhulgas väikeseid selgrootuid tiigivees.

Oskab nimetada putukaid, kelle vastsed elavad vees.

Oskab seletada protsesse vee elukeskkonnas (milleks on vaja õhku, valgust jne).

Oskab paremini määratleda looduskeskkonnas esinevaid probleeme, neid loovalt lahendada, kasutades loodusteaduslikku meetodit.

Õpilane väärtustab looduslikku mitmekesisust, mõistab inimese tähtsat rolli kõige elava ja ümbritseva suhtes.

Peab oluliseks vastutustundlikku ja säästvat eluviisi ning puhtas looduses viibimise positiivset mõju oma tervisele.

Maakond: Harjumaa
Kiipsaare majakas
Anne Teigamägi
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Tutvumine Vilsandi rahvuspargis asuva Harilaiu looduskeskkonnaga - kõrelombid, laulvad liivad, riimveeline järv, rannajoone muutumine, viltune meres asuv majakas, Läänemere elukeskkond, taimestik ja loomastik.

Maakond: Saaremaa
Hülgeid vaatamas
Triin Vallsalu
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Hülgeretkel tutvutakse hallhüljestega Saaremaal Soeginina pangal ja Innarahul, uuritakse nende elu ja tegemisi läbi binokli ja vaatlustoru, saadakse uusi teadmisi hüljeste toitumisharjumuste ja sigimise kohta.

Maakond: Saaremaa
Grupitööd tegemas
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Tegemist on haridusliku rollimänguga. Õpilaste ülesandeks on kehastuda erinevateks huvigruppide esindajateks, kes tegelevad kliimapoliitika kujundamisega ja välja tööta kliimapoliitika. Enamik materjale saadetakse õpilastele ette, et nad saaksid juba kodus ennast taustaga kurssi viia. Täpne instrueerimine toimub juba kohapeal. Programmi lõpus tehakse ühine päeva kokkuvõte.