Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Uues püsiekspositsioonis „Sissejuhatus Eesti disaini“ olevaid esemeid lähemalt uurides saadakse aimu mõttelaadi muutumisest Eesti disainis viimase saja aasta jooksul. Seejärel pannakse paika kriteeriumid, mida tuleks arvestada jätkusuutliku disaini juures, et nende ja loosiga saadud alateema abil valida välja kolm kõige keskkonnasõbralikumat eset. Lõpuks teeb iga grupp ühe eseme kohta põhjalikuma uuringu ja toob välja, mida ta muudaks selle eluringis, et seda veel jätkusuutlikumaks muuta.

Maakond: Harjumaa
Meeled aitavad loodust avastada ja uurida
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Kasutame 5 meelt retkel loodusesse looduse tundma õppimiseks. Kasutame nägemise, maitsmise, haistmise, kompimise ja kuulmise meeli, looduslike esimete ja ümbritseva looduse tundma õppimisel. Kasutame silmarätte nägemismeele arendamiseks, kompimise meele arendamiseks. Samuti kasutame helitopse, millistes on erinevad looduslikud esemed, mis teevad erinevaid helisid topsis, mida tuleb ära tunda nagu liiv erinevate piiliikide käbid jne. Kompimismeele arendamiseks seistakse näoga ringis väljapoole ja antakse erinevaid esemeid käest kätte, mida tuleb ära arvata nagu karvkate, kastani munad, tammetõrud jne. Samuti arvatakse kompimismeele abil erinevaid puude liike kompides puukoort või ka haistmismeelt kasutades. Kuulmisemeele arendamiseks esitatakse erinevaid loodushelisid ja loomahääli ning tehakse kõlapulkadega erinevaid rütme. Maitsmismeele arendamiseks pannakse suhu erinevaid looduslikke marju, taime osiseid olenevalt aastaajast näiteks mustikaõisi, kuuse okkad või marju. Haistmismeele rakendamisel kasutame erinevaid taimi ja puid, mille lõhnad on selgelt eristatavad nagu toomingas või pihlakas ning kuusk.

Maakond: Harjumaa
Päikesesüsteemi mudel magnetitega
Angelina Pjatkovskaja
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

4,6 miljardit aastat tagasi kogunes kosmoses hiiglaslik gaasipilv, milleks on tänaseks saanud meie kodukant universumis.

Programm annab ülevaate kõigist kaheksast planeetidest ja Päikesest endast ning kirjeldab päikesesüsteemi sündi ja arengut. Alustades Päikesest kõige kaugemal asuvatest, kirjeldatakse erinevusi planeetide ja kääbusplaneetide vahel ning selgitatakse, mille poolest erinevad neli Päikesele lähemale asuvat planeeti neljast kaugemast. 

Kasutades visuaalseid abivahendeid õpetab programm planeete järjestama ja nende olemust tundma.

Maakond: Tartumaa
silma mudel TÜM kogudest
Tartu Ülikooli Muuseum - ÜAM 1528:2 AjM 191:2
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Kuidas me ümbritsevat tajume? Kogu info väliskeskkonnast saab inimene oma meelte kaudu. Mängulises ja uurimuslikus õhkkonnas avastame oma meeli, võrdleme neid loomade omadega ning paneme oma meeled proovile. Selgitame välja ka inimese vastavad ajukeskused. Katsetame, mis juhtub siis, kui inimene mõne oma meeltest „välja lülitab“ – kas me suudame sellisel juhul eristada looduslikke ja tehislikke materjale või miks me ei tunne maitset kui meil on nohu. Õpime kuidas turvaliselt uurida tundmatuid aineid. Uurime, miks me ei kuule kõiki helisid ja kas see on ka sõnakuulmisega seotud. Saame teada, mida on vaja nägemiseks ja kuidas saab nägemismeelt petta.

Maakond: Tartumaa
Talv Nõmmeveskil
Maie Itse
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Programmi märksõnadeks on talikülalised  ja paigalinnud, talveuni ja talveuinak, taimed ja igihaljad taimed, veekogud, tegevused ja ohud talvel.

 

Maakond: Harjumaa