

Uues püsiekspositsioonis „Sissejuhatus Eesti disaini“ olevaid esemeid lähemalt uurides saadakse aimu mõttelaadi muutumisest Eesti disainis viimase saja aasta jooksul. Seejärel pannakse paika kriteeriumid, mida tuleks arvestada jätkusuutliku disaini juures, et nende ja loosiga saadud alateema abil valida välja kolm kõige keskkonnasõbralikumat eset. Lõpuks teeb iga grupp ühe eseme kohta põhjalikuma uuringu ja toob välja, mida ta muudaks selle eluringis, et seda veel jätkusuutlikumaks muuta.

Õppeprogrammi abil mõistetakse, et jäätmed on ainult inimese tekitatud probleem ning nende liigiti kogumine on hädavajalik. Jäätmeid liigiti kogudes osaleme kõik ringmajanduses, sest siis suuname olemasoleva materjali uuteks toodeteks ning hoiame sellega kokku loodusvarasid, energiat ja veekulu. Nii aitame ise kaasa jätkusuutlikule ehk kestlikule arengule.
Jäätmeteemalises õppeklassis (Kalevi 1a, Räpina) toimuv õppeprogramm selgitab ringmajanduse toimimise põhimõtteid. Programm annab tervikliku ülevaate jäätmete tekkimisest, liigiti kogumisest, taaskasutamisest, biokäitlusest, põletamisest ning prügilasse ladestamisest. Õppetöö praktilist poolt toetavad videoklipid jäätmetest ning arvukad tootenäidised. Jäätmevoo kulgu ja prügila ehitust selgitavad maketid.

Õppeprogrammis saab läbi aktiivtegevuste ja arutelude vastused küsimustele mis on jäätmed, kuidas need tekivad, miks on vajalik nende liigiti kogumine, mis saab jäätmetest edasi, kuidas jäätmete teket vähendada ning kuidas see kõik säästab meid ümbritsevat loodust.

Õppeprogrammis saab läbi aktiivtegevuste ja arutelude vastused küsimustele mis on jäätmed, kuidas need tekivad, miks on vajalik nende liigiti kogumine, mis saab jäätmetest edasi, kuidas jäätmete teket vähendada ning kuidas see kõik säästab meid ümbritsevat loodust