Soos loodust uurimas
Ökokratt
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Räätsamatka käigus tutvutakse soo arengujärkudega ning õpitakse tundma rabaelustikku, rabas elavate liikide omavahelisi suhteid ja seoseid elukeskkonnaga.

Vaadeldakse raba kindla liigi seisukohast ning retke lõpus arutletakse liigi elutingimuste üle. Soo, siirdesoo ja raba taimestik, loomastiku areng ja tegevusjäljed looduses. Õpitakse tundma Järvesood ja Savalduma sood ning selle väärtusi. Vaatleme kurisuid, mis neelavad Järvesoost ja Savalduma soost valguvat vett. Puhkehetkel keedame teed rabaveest ja looduslikest taimedest.

Läbime 3 tunni jooksul ligi 5 km, sellest räätsadega 1,5- 3 km olenevalt sademetest. vajalikud 10- 20 cm ulatuses veekindlad jalanõud.

 Räätsamatku ei toimu 23.aprill kuni 24 juuni, mil on räätsarahu!

Programmile on omistatud ökoturismi kvaliteeti kinnitav EHE märgis.

Taastuvenergia ja tuuleenergia
Jason Blackeye, Unsplash
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Maakond: Harjumaa
Keskkonnataju
Arno Mikkor
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

"Keskkonnataju" on interaktiivne avastusmäng, kus õpilased väikestes rühmades lahendavad avastuskeskuse ekspositsioonil erinevaid keskkonnateemalisi ülesandeid, mis on seotud erinevate loodusnähtuste, ökosüsteemide ning end ümbritseva keskkonna tajumisega. Programmis kasutatakse avastuskeskuse tahvelarvuteid. Programm sobib põhikooli II ja III astme õpilastele ning kestab 1 tund. 

Maakond: Harjumaa
Päikesekella valmistamas
Ökokratt
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Kinnistatakse kaardi ja kompassiõpet praktilisel maastikult liikumisega. Pinnavormid on vahelduvad: oosid, voored, lohud, künkad veekogud, teed, ehitised männimetsas koos looduslike objektidega. Korratakse ja määratakse ilmakaari, tingmärke, legendi, mõõtkava, samakõrgusjooni, reljeefi. Orienteerumine kompassi ning kaardiga nõmmemetsas üksikult või paaridena. Kompassi ja kaardi abil leitakse maastikul 10 orienteerumise märgist ja fikseeritakse punktis viibimine kompostriga. Valmistatakse päikesekell ja praktikas määratakse kella päikse olemasolul.