Interatiivne liivakast
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Pinnamoe kujutamine topograafilisel kaardil ja selle 3D mudel. 

Õppetöös kasutatakse  Pernova Loodusmaja interaktiivne liivakast (vt siit)  ja planetaariumi visuaalset õppeprogramm 360 kraadi.

Praktikum viiakse läbi kahes grupis.

  • ”Käed-külge” praktikum interaktiivse liivakastiga.
  • STEAM programm planetaariumis: laamad ja laamade liikumine, maavärinad. Tutvu planetaariumi võimalustega siin.
  • Kaasa väljaprinditav pilt topograafilise kaardi vormistamiseks ja õpitu kinnistamiseks.

Soovituslik 7. klass, toetab geograafia ainekava - pinnavormid ja pinnamood; pinnamoe kujutamine kaartidel; pinnamoe ja pinnavormide muutumine aja jooksul;ilmakaared ning suundade määramine looduses ja kaardil.

Maakond: Pärnumaa
Õppeprogramm orienteerumine maastikul
VVV SA
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Programmi  jooksul  viiakse läbi praktiline õpperetk “Orienteerumine maastikul”.

Projekt algab õpitu kordamisega, et õpilased oskaksid orienteerumiskaarti looduses lugeda, saada aru, kus nad kaardil asuvad ning panna paika kaardi ilmakaared. Väikesele õppusele järgneb õpetlik ülesanne: Retk koos juhendajaga kaardi lugemiseks, mille käigus õpitakse kaardiga looduses liikuma. Seejärel  järgneb joonorienteerumise ülesanne.  Enne iseseisvale orienteerumisele minemist kinnistatakse teadmisi õpetlike ülesannete kaudu  (Mõõtkava;  lepemärgid, pinnavormid kaardil, reljeefi lugemine).

Programmi teises pooles toimub õpetlik ülesanne orienteerumine maastikul. Kõik rühmad liiguvad looduses iseseisvalt. 

Maakond: Tartumaa
tegevused programmis
Julia Kropatševa
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Saame vastused küsimustele, kuidas toimus pinnavormide ja reljeefi kujunemine Ida-Virumaal peale viimast jääaega ja kuidas mõjutab reljeef ning pinnase koostis erinevate koosluste tekkimist.

Maakond: Ida-Virumaa