Õppeprogramm orienteerumine maastikul
VVV SA
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Programmi  jooksul  viiakse läbi praktiline õpperetk “Orienteerumine maastikul”.

Projekt algab õpitu kordamisega, et õpilased oskaksid orienteerumiskaarti looduses lugeda, saada aru, kus nad kaardil asuvad ning panna paika kaardi ilmakaared. Väikesele õppusele järgneb õpetlik ülesanne: Retk koos juhendajaga kaardi lugemiseks, mille käigus õpitakse kaardiga looduses liikuma. Seejärel  järgneb joonorienteerumise ülesanne.  Enne iseseisvale orienteerumisele minemist kinnistatakse teadmisi õpetlike ülesannete kaudu  (Mõõtkava;  lepemärgid, pinnavormid kaardil, reljeefi lugemine).

Programmi teises pooles toimub õpetlik ülesanne orienteerumine maastikul. Kõik rühmad liiguvad looduses iseseisvalt. 

Maakond: Tartumaa
Programm planetaariumis
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Soovituslik 7. - 9. kl

Planetaariumi visuaalne programm (360º)  "Kaardivõrk ja geograafilised
koordinaadid". Interaktiivne mäng loodusmajas: orienteerumine kaardi ja
kompassiga, andmete lugemine erinevatelt kaartidelt, asimuudi
määramine.

Tutvu planetaariumi võimalustega siin.

Maakond: Pärnumaa
placeholder
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm annab ülevaate ühe Eesti ainulaadse maastiku – Sinimägede tekkestiseärasustest ja mõjust ajaloosündmustele. Sinimäed on koht, kus on ilmekaid näiteid, kuidas loodus mõjutab inimeste strateegilist otsustamist ja samuti, kuidas inimese strateegiline ostus mõjutab loodust (maastikulisi muutusi).

Maakond: Ida-Virumaa
placeholder
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm annab ülevaate ühe Eesti ainulaadse maastikuSinimägede tekkestiseärasustest ja mõjust ajaloosündmustele. Lisaks uuritakse maastiku muutumist viimase 100 aasta jooksul.

Maakond: Ida-Virumaa
avastusretk
Karoliina Lass
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Eesmärgid:

  • Julgustada õpilasi oma grupiga iseseisvalt metsas liikuma
  • Õpime looduskeskkonnas kasutama kompassi ja määrama ilmakaari
  • Märkamisoskuse ja analüüsivõime arendamine
  • Tähtsamate puu-, taime- ja loomaliikide õpetamine
  • Tahvelarvuti erinevate kasutusfunktsioonide õpetamine
  • Tegevuste kaudu õppimine
  • Koostööoskuse arendamine vahetus keskkonnas
  • Loomade tegevusjälgede otsimine
  • Koolis õpitavate ainete integratsioon
Maakond: Harjumaa