Õuesõppeprogramm Kompass
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Seikleme PROTO avastustehase vahetus ümbruses. Mängulisel teel kinnistatakse loodusõpetuse tunnis kuuldut: õpitakse märkama maa- ja loodusmärke, lugema kaarti ning kasutama erinevaid abivahendeid – leiutisi, mis hõlbustavad orienteerumist. Rühmatöö käigus paneme proovile leidlikkuse ja koostöö.

Maakond: Harjumaa
Eesti kaart
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpime tundma Eesti tähtsamaid veekogusid rõhuga Emajõel, Peipsil ja Võrtsjärvel. Õpime ilmakaari, kompassi kasutamist ja orienteerumist. Programmi osa on sõit viikingilaevaga Turm.

Maakond: Tartumaa
Päike ja planeedid
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Programmis:

  • antakse põhjalik juhatus, kuidas mõistlikult kasutada astronoomias interneti, nutiseadmete ja mobiiliäppide võimalusi taevakehade asukohtade ja liikumiste kindlaks tegemise kohta;
  • tutvustatakse 360 kraadi planetaariumi kui kõige võimsama Universumi visualiseerimise õppevahendi võimalusi.

Tutvu planetaariumi võimalustega siin.

Planetaarium õpperogramm viiakse läbi 24 õpilasele.

Maakond: Pärnumaa
ilmakaared
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm kaartide tundmise, ilmakaarte määramise ja kompassi kasutamise õppimiseks. Õppeprogrammi läbimimiseks jagatakse õpilased kahte rühma ja õppetöös kasutatakse  suurt põrandakaarti, kompasse, joonlaudu, erinevad kaarte ja gloobust.

Praktikumi läbivad teemad:

  • kaardi ja kompassi tundmaõppimine;
  • ilmakaarte määramine kompassiga;
  • suurel põrandakaardil  lahendatakse erinevaid ülesandeid: vahemaade, kõrguste/sügavuste määramine, erinevate objektide leidmine kaardil.

Soovituslik 3. klass - toetab loodusõpetuse ainekava  - ilmakaared  ning  nende  määramine  kaardil ja looduses.

Maakond: Pärnumaa
avastusretk
Karoliina Lass
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Eesmärgid:

  • Julgustada õpilasi oma grupiga iseseisvalt metsas liikuma
  • Õpime looduskeskkonnas kasutama kompassi ja määrama ilmakaari
  • Märkamisoskuse ja analüüsivõime arendamine
  • Tähtsamate puu-, taime- ja loomaliikide õpetamine
  • Tahvelarvuti erinevate kasutusfunktsioonide õpetamine
  • Tegevuste kaudu õppimine
  • Koostööoskuse arendamine vahetus keskkonnas
  • Loomade tegevusjälgede otsimine
  • Koolis õpitavate ainete integratsioon
Maakond: Harjumaa