silma mudel TÜM kogudest
Tartu Ülikooli Muuseum - ÜAM 1528:2 AjM 191:2
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Kuidas saab inimene teda ümbritsevast keskkonnast infot või avastab uusi asju? Kogu info väliskeskkonnast saab inimene oma meelte kaudu. Mängulises ja uurimuslikus õhkkonnas avastame oma meeli ja paneme meeled proovile. Selgitame välja ka inimese vastavad ajukeskused. Katsetame, mis juhtub siis, kui inimene mõne oma meeltest „välja lülitab” – kas me suudame kompides, ilma nägemata,  eristada looduslikke ja tehislikke materjale. Õpime kuidas turvaliselt, lõhnameelt kasutades, uurida tundmatuid aineid. Uurime muuseumikeskkonnas erinevaid helisid ja kohti, kust need tulevad. Saame teada, mida on vaja nägemiseks ja petame silmi erinevate illusoorsete piltidega. Pikema programmi valikul saavad õpilased endale meisterdada ka “võluketta” ja selle abil katsetada, kuidas oma nägemismeelt petta.

Maakond: Tartumaa
Lustlikud helid.
Janika Niitsoo
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Kahe või kolme praktilise ülesandega töötuba, kus käsitletakse teemasid nagu inimese kuulmine, helilained, heli visualiseerimine ja mürareostus.

Maakond: Harjumaa
Sihtgrupp: Lasteaed
Lühikirjeldus:

Programm valmis koostöös Tallinna Ülikooliga ELU projekti “Mudilased botaanikaaias” raames. Õppetunni jooksul tutvustatakse botaanikaaia kasvuhoonetes mängulise tegevuse abil põhjalikumalt viit troopilist toidutaime, lapsed saavad erinevate meelte kaudu kogetud elamuse.

Noored õpperaja kaarti uurimas
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm toimub kohas, kus on õppetööks sobivad metsakooslused ja saab tegutseda võimalikult turvaliselt ja loodust tallamisega kahjustamata. Enamasti toimuvad Tartu loodusmaja juhendatud metsaprogrammid Alam-Pedjal Selli-Sillaotsa õpperajal, Taevaskojas, Vitipalu või Vapramäe õpperajal.

Rajal liikudes tutvuvad õpilased metsataimede kasvamisega rinnetena: puud, põõsad, puhmad, rohttaimed, samblad. Õpilased uurivad metsas kasvavaid taimi, seeni, loomi ja nende tegevusjälgi ning liikidevahelisi seoseid, teevad vaatlusi ja lahendavad ülesandeid.

Põhirõhk on looduse tunnetamisel kõigi meeltega. Tegevused sõltuvad programmi toimumise aastaajast.

Maakond: Tartumaa
õpivad
Järvemuuseum
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammi käigus tutvutakse Võrtsjärvega ja Eesti mageveekaladega ning õpitakse erinevaid kalaliike üksteisest väliste tunnuste põhjal eristama. Õpitakse kalade ehitust ja kohastumusi eluks vees. Läbi iseseisvate tegevuste kinnistavad õpilased kalade määramise oskuseid, õpivad moodustama erinevaid toiduahelaid, väärtustama kohalike liikide ja bioloogilise mitmekesisuse tähtsust, saavad selgeks võõrliikidega kaasnevad ohud ning säästva kalastamise põhimõtteid.
 

Maakond: Tartumaa