
Õpime tundma järvede ja järveelustiku eripära. Õpime tundma ning mõistma looduses toimivaid seoseid. Õpime nägema järve enamana kui ainult veekoguna – veeressurss, toidubaas, energiaressurss, erinevad rekreatiivsed võimalused.
Osalejad saavad ülevaate eluslooduse arengust ning mitmekesisusest jääajajärgsel Eestimaal. Võrreldakse erinevatel kliimaperioodidel esinenud elutingimusi ning õpitakse seostama eluslooduse muutusi kliimatingimuste muutumisega. Koos looduskeskkonna arenguga uuritakse ka inimese liikumist Eesti aladel ning inimeste kohanemist vastavalt looduskeskkonna muutumisele.
Programmi käigus omandatake matkatarkusi, täiendatakse arusaamisi ökoloogilistest protsessidest, looduse toimimisest ja inimese mõjust sellele. Lisaks saavad lapsed ööbimiskogemuse väljaspool kodu (suur grupitelk) ning harjutavad meeskonnatööd. Matkame, meisterdame, mängime. Tegu on aktiivse, seiklusliku ja lõbusa minilaagriga, mille tegevused kohandame vastavalt osalejate eale.

Õppeprogrammis uuritakse lähemalt suhteid metsarahva ja inimeste vahel ning jahimehe rolli nende suhete reguleerimisel. Eesmärgiks on tutvustada lastele elu metsas, loomade omavahelist olelusvõitlust ja toitumisahelat, selgitada, millised on jahinduse eesmärgid ja tegevused. Saame teada, kes hoiavad metsas kokku ja kes on kelle toidusedelil. Läbivaks teemaks kogu retke vältel on imetajad metsas ning nende tegevusjälgede otsimine looduses.

Pakkuda õuesõppe vormis nö “kastist välja” tegevusi tulenevalt aastaajast või rahvakalendri tähtpäevdest. Läbi põlisrahvast kommete ja sundiloo tutvustamise tekib õpilastel ülevaade maailmaruumist.