Riimi meri
Kait Kleemann
Sihtgrupp: Lasteaed
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm tutvustab aastaajalisi muutusi looduses. Metsas ja mere ääres tutvume konkreetse aastaajaga seotud loodusmärkidega. Läbi keskkonnahariduslike liikumismängude õpime tundma erinevaid värve, lõhnu ja helisid. 

Toimuvad loodusvaatlused, mille käigus uuritakse kuidas, puud, rohttaimed, putukad ja linnud looduses hakkama saavad. Õppeklassis tehakse kokkuvõte lindude ja metsloomade elust sellel aastaajal. Teadmised kinnistatakse liikumismängude ja pildiliste ülesannete kaudu. 

Maakond: Läänemaa
Aegna Loodusmaja
E.Petser
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm koosneb kolmest osast, mida saab käsitleda kahe eraldi teemana. Õpitakse määrama metsa looduslikkust kriteeriumite järgi, saadakse teada millised on loodusmetsad ja millised on tulundusmetsad ning miks meile mõlemad vajalikud on. Tutvutakse saare taimestikuga, erinevate metsatüüpidega, saarel kasvavate sammaltaimede ja samblikega, Eesti pärismaiste okas- ja lehtpuudega, õpitakse määrama ja eristama erinevaid liike tunnuste abil, valmistatakse herbaarium. 

Maakond: Harjumaa
Pernova loodusmaja
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Metsloomade ja nende toitumisviisidega tutvumine: erinevused ja sarnasused.

Praktikum viiakse läbi kahes õpilasgrupis, grupistöös kasutatakse individuaalseid ülesandeid, võrdlemist, vaatlemist, uurimist, õppemängu ja arutelu.

Õppe läbiviimisel kasutatakse Pernova hariduskeskuse Eesti metsloomade topiseid, õppefilmide vaatamisel filmikoobast, kus on olemas metsloomadest eestikeelsed õppefilmid, metsloomade pilte, õppemängus mänguloomi ja metsloomade ekskrementide näidised. 

Õppeprogrammi läbivad teemad:

  • Eesti  metsloomade õppefilmide vaatamine;
  • läbitakse ringkäik loodusmajas, kus on kasutusel Pernova Loodusmaja metsloomade topistekogu;
  • mänguloomade abil võrreldakse loomade suurusi;
  • iseloomustatakse toitumistüüpe;
  • koostatakse toiduahelaid metsas.

Metsloomade topistekoguga saab tutvuda loodusmaja audiogiidis (vt siit). 

Audiogiidi all asuv väljaprintitav tööleht annab õpilastele peale programmi läbimist iseseisvatöö võimaluse - kuulates audiogiidis helifaile Eesti metsloomadest, vaadates fotosid ja täites kuulud põhjal väljaprinditud tööleht.

Maakond: Pärnumaa
Eestimaa looduse lugu – jääajajärgne elustiku areng
Jääaja Keskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Osalejad saavad ülevaate eluslooduse arengust ning mitmekesisusest jääajajärgsel Eestimaal. Võrreldakse erinevatel kliimaperioodidel esinenud elutingimusi ning õpitakse seostama eluslooduse muutusi kliimatingimuste muutumisega. Koos looduskeskkonna arenguga uuritakse ka inimese liikumist Eesti aladel ning inimeste kohanemist vastavalt looduskeskkonna muutumisele.

Maakond: Tartumaa
kanad aedikus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Sageli arvatakse, et linnud on rumalad loomad, kelle aju on väike ning käitumine põhineb ainult instinktidel. Kahjuks toetab ka meie kõne- ja kirjakeel seda arvamust. Viimasel paaril aastakümnel on lindude uurimine saanud hoo sisse ning selgunud on palju huvitavaid tõsiasju, mis meie arvamuse "kanaajust" ümber lükkavad. Kas linnud mängivad? Kuidas linnud navigeerivad? Kas lindude hulgas on vargaid? Milline on lindude laul? 

Maakond: Pärnumaa