

Mikroskoobi ja erinevate rakkude tundmaõppimise praktikum. Rühmas kuni 12 õpilast.
Õppetöö läbiviimiseks kasutatakse mikroskoope ja mikroskopeerimisvahendeid.
Rakkude uurimise praktikumi läbivad teemad (igal õpilasel on oma mikroskoop):
- mikroskoobi tundma õppimine, tööpõhimõtted ja ohutuse selgeks tegemine;
- erinevate rakkude prepareerimine;
- erinevate rakkude vaatlemine mikroskoobiga;
- rakkude võrdlemine esitluse vaatamisel.
Soovituslik 7.klass:
7.kl - toetab bioloogia ainekava: bioloogia uurimisvaldkond; mikroskoobi ehitus ja tööpõhimõtted; märgpreparaadi valmistamine ja vaatlemine.
Kasutades Keskkonnaagentuuri väljaannet „Eesti looduse kaitse aastal 2020“, õpitakse Raplamaa näitel looduskaitse peamisi eesmärke, mida seostatakse kestliku arengu põhimõtetega. Teadvustatakse, et loodushoidu saab ja peab panustama igaüks oma märkamiste kaudu. Tutvutakse usaldusväärsete andmebaasidega.

Õppeprogrammis tutvutakse samblike ehituse ja eluviisiga. Õppeprogrammis õpitakse tundma tavalisemaid puutüvedel ja metsas maapinnal kasvavaid samblikke. Tutvutakse samblike kasutamisega bioindikaatoritena õhu puhtuse määramisel. Tutvutakse indikaatorliikidega. Hinnatakse leitud samblike järgi õhu puhtust õppekeskuse juures. Õppeprogramm toimub EMÜ Võrtsjärve õppekeskuses Järvemuuseumis, õppekeskuse lähedal metsas.
Õppeprogrammi käigus tuletatakse meelde ja õpitakse geoloogiaga seotud mõisteid: mineraal, kivim, kivistis e fossiil, tard-, moonde-, settekivim, maakoor, laamade liikumine, meteoriit, meteoriidikraatrid. Õpitakse tundma Hiiumaa geoloogilist läbilõiget, Hiiumaal leiduvaid fossiile, selgitatakse rändkivide teket ja nende rännuteed. Räägitakse kivististe tekkest, õpitakse tundma nende lihtsamalt määratavaid rühmi. Asetatakse kujundlikult inimene ja tänane loodus pikale ajateljele ja adutakse elurikkust sadade miljonite aastate jooksul. Lastel on võimalus ise otsida, määrata ja joonistada kunagi elanud elukaid, kujutades neid ammustes elukeskkondades.
Eestimaa rahvusparkide programm keskendub Eesti looduskaitse süsteemi tutvustamisele rahvusparkide näitel. Saadakse põgusalt tuttavaks kõigi 6 rahvuspargiga ning põhjalikult tutvutakse oma kodule lähima rahvuspargi loodus- ja kultuuriväärtustega. Aktiivtegevuste käigus ehitatakse üheskoos rahvuspargi mudel ja mängitakse rollimängu. Rollimängu käigus saadakse teada erinevate sihtrühmade huvid ja vajadused kaitsealal.
Programm toimub koolis (2x 45 min) või rahvuspargi külastuskeskuses koos matkaga (3h).