

Mikroskoobi ja erinevate rakkude tundmaõppimise praktikum. Rühmas kuni 12 õpilast.
Õppetöö läbiviimiseks kasutatakse mikroskoope ja mikroskopeerimisvahendeid.
Rakkude uurimise praktikumi läbivad teemad (igal õpilasel on oma mikroskoop):
- mikroskoobi tundma õppimine, tööpõhimõtted ja ohutuse selgeks tegemine;
- erinevate rakkude prepareerimine;
- erinevate rakkude vaatlemine mikroskoobiga;
- rakkude võrdlemine esitluse vaatamisel.
Soovituslik 7.klass:
7.kl - toetab bioloogia ainekava: bioloogia uurimisvaldkond; mikroskoobi ehitus ja tööpõhimõtted; märgpreparaadi valmistamine ja vaatlemine.
Kasutades Keskkonnaagentuuri väljaannet „Eesti looduse kaitse aastal 2020“, õpitakse Raplamaa näitel looduskaitse peamisi eesmärke, mida seostatakse kestliku arengu põhimõtetega. Teadvustatakse, et loodushoidu saab ja peab panustama igaüks oma märkamiste kaudu. Tutvutakse usaldusväärsete andmebaasidega.
Õpilased jagatakse 2-liikmelisteks gruppideks, iga grupp saab täitmiseks töölehe. Pargis otsitakse töölehtedel olevatele küsimustele vastuseid. Teel esitab juhendaja lisaküsimusi, näitab raja ääres olevaid lindude ja loomade tegutsemisjälgi ja muud huvitavat. Õpilased otsivad grupiti töölehel olevaid taimi ning vaatavad ja määravad pargilinde.

Uurimuslik õppekäik raba elustiku ja ökoloogiliste seoste tundmaõppimiseks.
Õpilased kogevad raba eripära ning saavad sealt positiivse, huvi tekitava elamuse. Õpivad tundma raba läbi sisalik Sissi silmade, nad tunnevad ära arusisaliku, teavad tema eluviisi, elupaika ja seoseid teiste liikidega. Õpilased tutvuvad enamlevinud sootaimedega, pööravad tähelepanu ka sellele, kas ja kuidas need taimed sisalikule tähtsad on.

Õppeprogramm toimub Vapramäe loodusmajas, kus antakse ülevaade õiglase kaubanduse teemast ning sellega seonduvatest probleemidest arengumaades. Tutvustatakse rahvusvaheliselt tuntud „Õiglase kaubanduse“ märgist. Räägitakse millised ohud kaasnevad banaani, puuvilla, kohvi ja kakao kasvatamisega keskkonnale ja inimesele. Seejärel viiakse läbi õppemäng "Õiglane kaubandus", mis kinnistab saadud teadmisi õiglasest kaubandusest: osatakse ära tunda peamised õiglase kaubanduse kaubad ning seostada neid arengumaade probleemidega, keskkonnakaitsega ja sotsiaalse õiglusega.
Tegemist on tubase programmiga, arutelude, vestluste, väitluste vormis. Õpilaste teema omandamist küsitakse programmi lõppedes lõpuringis, õpetaja täidab programmi kohta tagasisidelehe.