Astangu
Meriliis Kotkas
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm toimub Tallinnas, Astangu rohealal. Tõuseme 15 meetri kõrgusele Mäeküla pangale ja tutvume liigirikka loopealse taimestikuga. Õppeprogrammi lõpus läheme taskulampidega kõndima maa-alustesse tunnelitesse. Õpime lähemalt tundma nahkhiiri ja nende supervõimeid. Teel esitab juhendaja lisaküsimusi, näitab raja ääres olevaid lindude ja loomade tegutsemisjälgi ja muud huvitavat.

 

Maakond: Harjumaa
Musträhn tegevuses
Maarja Orusalu
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Tsitre park annab võimaluse tutvuda nii metsa kui veelindudega. Paraku tuleb arvestada, et linnud elavad oma elu ja nad ei oota meid kokkulepitud kohas ja kokkulepitud ajal. Programmi eesmärk on keskenduda ehedale õpikeskkonnale ja seetõttu ei saa ette lubada millise linnuga konkreetsel ajal kohtume.

Lindude märkamine ja tundmine on üks osa inimese üld-oskustest, mis meid rikastab. Linde tundma õppida ei ole kunagi hilja. Looduses lindude tundmisel ei ole määrav vanus vaid eelnevad kogemused - oskused. 

Seetõttu on ka selle programmi läbiviijal oluline eelnevalt teada, millised on osaleja varasemad kogemused - oskused (kas on varem osaletud linnuõppe programmides ja/või vaatlustel). Õpikust õpitud teadmised ei pruugi looduses taanduda sugugi üks-ühele oskustele, kuid kindlasti on nendest teadmistest palju abi. Sestap on oluline programmi tellimisel eelteadmiste info kindlasti edastada. 

Maakond: Harjumaa
Loorvõrkude kontrollimine
Kristjan Adojaan
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Programm toimub Vaibla Linnujaamas, Võrtsjärve põhjatipus. Programmi eesmärgiks on läbi praktilise tegevuse tutvustada väikseid rändlinde ja nende uurimise meetodeid. 

Õppemeetoditeks on lindude vaatlemine, tunnuste eristamine, määramine, märkmete tegemine, kuulamine, arutelu. Õpilased saavad tutvuda erinevate värvulistega ning nende püüdmise ja uurimise meetoditega - loorvõrguga püüdmine, määramine, mõõtmine, kaalumine, rõngastamine, dokumenteerimine. Õpilased saavad soovi korral püütud linde ettevaatlikult oma käes uurida ning ise vabastada. 

Õues läbitakse võrkude kontrollimise rada. Rõngastusruumis osaletakse praktilistes tegevuste. Arutelu vormis selgitatakse lindude rändega seonduvat - valmistumine rändeks, rändeteed, ohud teel. 

Programmis saavad osaleda nii II kui III kooliastme õpilased.

 

Maakond: Viljandimaa
Liblikas
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Läheme koos õpperajale, kus õpilased paarikaupa täidavad töölehti, vaatavad, nuusutavad, katsuvad, mõõdavad, Küsimused käsitlevad raba teket ja arengut, elutingimusi rabas ja kohastumusi sellega, turba teket, omadusi ja kasutamist, süsinikuringet ja märgalade tähtsust. Vastused leiavad õpilased infotahvlitelt ja juhendaja jutust. Leiame töölehtede järgi, mis taimed rabas kasvavad. Lõpuks kontrollime vastuseid töölehtedel ja selgitame välja parimad vastajad. 

Suurupi pank
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased tutvuvad Suurupi põneva ajalooga, minnes maa-alustesse käikudesse (taskulambid kaasa!), kus varem paiknesid suurtükid ja asub tulejuhtimistorn. Selgeks saab, kes oli keiser Peeter Suur ja mis on merekindlus. Õpime tundma kohalikke taimi ja mereelustikku, õpilased saavad proovile panna oma taimetundmise oskused. Teel esitab juhendaja lisaküsimusi, näitab raja ääres olevaid lindude ja loomade tegutsemisjälgi, loomanahkasid ja muud huvitavat.

Maakond: Harjumaa