

Metsloomade ja nende toitumisviisidega tutvumine: erinevused ja sarnasused.
Praktikum viiakse läbi kahes õpilasgrupis, grupistöös kasutatakse individuaalseid ülesandeid, võrdlemist, vaatlemist, uurimist, õppemängu ja arutelu.
Õppe läbiviimisel kasutatakse Pernova hariduskeskuse Eesti metsloomade topiseid, õppefilmide vaatamisel filmikoobast, kus on olemas metsloomadest eestikeelsed õppefilmid, metsloomade pilte, õppemängus mänguloomi ja metsloomade ekskrementide näidised.
Õpperogrammi läbivad teemad:
- Eesti metsloomade õppefilmide vaatamine;
- läbitakse ringkäik loodusmajas, kus on kasutusel Pernova Loodusmaja metsloomade topistekogu;
- mänguloomade abil võrreldakse loomade suurusi;
- iseloomustatakse toitumistüüpe;
- koostatakse toiduahelaid metsas.

Õppeprogramm kaartide tundmise, ilmakaarte määramise ja kompassi kasutamise õppimiseks. Õppeprogrammi läbimimiseks jagatakse õpilased kahte rühma ja õppetöös kasutatakse suurt põrandakaarti, kompasse, joonlaudu, erinevad kaarte ja gloobust.
Praktikumi läbivad teemad:
- kaardi ja kompassi tundmaõppimine;
- ilmakaarte määramine kompassiga;
- suurel põrandakaardil lahendatakse erinevaid ülesandeid: vahemaade, kõrguste/sügavuste määramine, erinevate objektide leidmine kaardil.
Soovituslik 3. klass - toetab loodusõpetuse ainekava - ilmakaared ning nende määramine kaardil ja looduses.

Õpperogramm toimub õues ja klassiruumis, seega palun pange selga ilmastikule vastav riietus.
Õpptöö läbiviimsel kasutatakse termomeetreid, tuulelippu, kompassi, pilveliikide pilte, esitlust, õppevideoid ja teadmiste omandamise kontrollimisel töö IPadiga.
Programmi läbivad teemad:
- arutleme teemal, miks on vaja ilma uurida;
- tutvume ilmaelemetide ning mõõte- ja vaatlusmeetoditega;
- vaatleme ja mõõdame õues ilma (temperatuur, tuulesuund, sademed, pilvisus);
- võrdleme saadud tulemusi Riigi Ilmateenistuse andmetega ja tutvume Riigi Ilmateenistuse veebilehe võimalustega.
Soovituslik 2. klass - toetab loodusõpetuse ainekava: mõõtmine ja võrdlemine - temperatuuri mõõtmine; ilmavaatlus; ilmastikunähtused.

Tutvume inimese välis- ja siseehitusega. Käsitleme tervislikku toitumist suhkru tarbimise kontekstis ja hügieeni tagamise tingimusi.
Õppetöö läbimiseks jagatakse õpilased kahte rühma ja õppetöös kasutatakse 3 B torsot, esitlusi, binokulaarmikroskoope ja näitlike vahendid.
Programmi läbivad teemad:
- inimese välis- ja siseehitusega tutvumine - 3 B torso;
- inimese toitumine ja hügieen kui tervist hoidev tegevus;
- binokulaarmikroskoobiga naha uurimine;
- kätepesu vajalikkus - keskkonnast saadavad pisikud.
Õppeprogramm sobib loodusõpetuse ainekava teemadega: Inimene ning Inimese meeled ja avastamine.

Õpperogramm toimub Pernova Loodusmaja traditsioonilise seenenädala raames.
Programmmi läbivad teemad:
- tutvutakse ja võrreldakse tuntumaid seeneliikie;
- uuritakse kübarseente viljakehade ehitust luubi ja binokulaarmikroskoobiga;
- täidetakse tööleht teadmiste omandamiseks;
- lisaks saab vaadata seenenäitusel väljapandud seeni.
Praktikumil jagatakse õpilased 2-4 liikmelisteks gruppideks.
NB! Programmi viiakse läbi ainult Pernova Loodusmaja seenenädala raames (ca septembri 2-3 nädal), palun eelnvalt tutvuda meie kodulehel oleva infoga www.pernova.ee
Õpperogramm toimub Pernova Loodusmaja klassiruumis ja hoovialal. Selga ilmastikule vastav riietus!