Pernova loodusmaja
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Metsloomade ja nende toitumisviisidega tutvumine: erinevused ja sarnasused.

Praktikum viiakse läbi kahes õpilasgrupis, grupistöös kasutatakse individuaalseid ülesandeid, võrdlemist, vaatlemist, uurimist, õppemängu ja arutelu.

Õppe läbiviimisel kasutatakse Pernova hariduskeskuse Eesti metsloomade topiseid, õppefilmide vaatamisel filmikoobast, kus on olemas metsloomadest eestikeelsed õppefilmid, metsloomade pilte, õppemängus mänguloomi ja metsloomade ekskrementide näidised. 

Õppeprogrammi läbivad teemad:

  • Eesti  metsloomade õppefilmide vaatamine;
  • läbitakse ringkäik loodusmajas, kus on kasutusel Pernova Loodusmaja metsloomade topistekogu;
  • mänguloomade abil võrreldakse loomade suurusi;
  • iseloomustatakse toitumistüüpe;
  • koostatakse toiduahelaid metsas.

Metsloomade topistekoguga saab tutvuda loodusmaja audiogiidis (vt siit). 

Audiogiidi all asuv väljaprintitav tööleht annab õpilastele peale programmi läbimist iseseisvatöö võimaluse - kuulates audiogiidis helifaile Eesti metsloomadest, vaadates fotosid ja täites kuulud põhjal väljaprinditud tööleht.

Maakond: Pärnumaa
kotkas
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Erinevate selgroogsete rühmade peamised tunnused, nende tähtsus looduses, arutelu ja praktikum.

Õppetöös kasutatakse Pernova Loodusmaja näidiskogusid: skeletid, topised, elus kalad ja linnud, praktikumis kasutatakse binokulaarmikroskoope. Praktikum viiakse läbi 4-liikmelistes gruppides, kus praktilisi ülesanded läbides täidetakse tööleht.

Programmi läbivad teemad:

  • erinevate selgroogsete näidiste vaatlemine (topised, skeletid) ja võrdlemine;
  • erinevate selgroogsete  rühmade (imetajate, lindude, roomajate, kahepaiksete ja kalade)  näidiste rühmitamine ja võrdelmine grupitööna;
  • selgroogsete tähtsust ja olulisust erinevates ökosüsteemides;
  • õppetöö ülesannete lahendamisel kasutatakse vaatluse läbiviimiseks binoklaarmikroskoobiga;
  • elusate selgroogsete (kalad, linnud) vaatlemine.

Soovituslik 7. kl - praktiline õpe seotud bioloogia ainekavaga – selgroogsete loomade tunnused ja eluprotsessid.

Maakond: Pärnumaa
Park ja mets
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: Lasteaed
Lühikirjeldus:

Õpperetk Pärnu Rannapargis -  otsimine, vaatlemine ja uurimine, pargis esinevate looma- ja taimeliikide vaatlemine ja võrdlemine metsa elukeskkonnaga, ülesanded binokli ja luubiga.

Maakond: Pärnumaa
Mets
Pernova Hariduskeskus
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpperogramm viiakse läbi Luitemaa maastikukaitsealal ja Pikla rannaniidul, mis asub Pärnust ca 30 km kaugusel Riia poole.

Kogunemine Rannakülas Luite bussipeatuses, mis lepitakse eelnevalt kokku. Rajapikkus ligikaudu 2km. NB! Transport sihtkohta ei kuulu programmi.

Selga ilmastikule vastav riietus ja veekindlad jalanõud, kaasa joogivesi.

Õppematka läbivad teemad:

  • tutvume Luitemaa ökosüsteemidega looduses (palu/nõmmemännik Luitemaa skv ja Pikla rannaniit): mets ja rannaniit (elustik, aineringed, inimmõju);
  • vaatleme rindelisust;
  • tutvume tüüpiliste taime-, looma- ja linnuliikidega läbi vaatlus- , märkamis- ning kuulamisülesannete;
  • arutleme ja teeme järeldusi loodusliku mitmekesisuse, inimmõju ja looduskaitse kohta. 

Programmi viiakse läbi  ainult kevadel ja sügisel.

Maakond: Pärnumaa
Sügis metsas
Ülo Soomets
Sihtgrupp: Lasteaed
Lühikirjeldus:

Matk  Pernova Loodusmaja hoovialal - liikumine erinevate tegevuspunktide vahel:

  • sügise tunnuste märkamine ja kirjeldamine,
  • loodusnähtuste ja erinevate looma-, seene- ning taimeliikide vaatlemine,
  • ülesanded binokli ja luubiga.
Maakond: Pärnumaa