Metskits looduses.
Metskits. Foto: Tairi Tappo
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm annab ülevaate, kuidas käituda kohtumisel metsloomaga. Metsloomad ei vaja inimese abi, kuid erandjuhul võib sekkumine olla vajalik. Sekkumist vajavad olukorrad tuleb ära tunda ja tegutsema peab metsloomade loomulikku elukorraldust ja vajadusi arvestavalt.

Programmis tutvutakse metsloomade loomuliku elukorraldusega, abitusse seisundisse sattumise tüüpiliste olukordadega ja inimese rolliga selles. Tuuakse näiteid inimese vale käitumise tagajärgedest ja selle seosest jätkusuutliku elukorraldusega.

Varangu siniallkatel
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tutvustame Pandivere kõrgustikku ja Pandivere-Adavere-Põltsamaa nitraaditundlikku ala, keskendudes nende tähtsusele ning eripärale puhta vee ja selle tekke seisukohast. Praktilisteks näideteks on looduses on Äntu allikajäved ja Metsamõisa karstilehtrid. Soovi korral saame käia Norra allikatel.

Paekivi kasutus Tamsalus
T.Y
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Nuhvliga
Ökokratt
Sihtgrupp: Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Antakse näitlik ülevaade miljonite aastate jooksul toimunud geoloogilistest protsessides looduses. Õpitakse seostama geoloogilisi protsesse elu arenguga Maal ning seostama neid ka maavarade tekkimisega. Õpitakse tundma Eesti geoloogilist aluskorda ning maavarasid ning nende geograafilist jaotust – liiv, lubjakivi, graniit, savi, põlevkivi, kriit, turvas. Määratakse nuhvliga erinevate vete kvaliteeti: elektrijuhtivus, pH, temperatuur, hapnikusisaldust.  Arendatakse tärkamisoskust ja analüüsivõimet. Antakse sisu mõistetele – kambrium, ordoviitsium, silur ja devon. Õpitakse Nuhvlite kasutusfunktsioone. Toimub teadmiste süvendamine kultuuriloost ning loodusest ja erinevate õppeainete integratsioon.

Avastusõpe
Ökokratt
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Avastusõpe Puhta vee teemapargi õpperajal eeldab digivahendi kasutamisoskust ning huvi avastada loodust mitte traditsiooniliselt kasutades ruutkoode. Ülesanded käsitlevad loodusvaatlusi loomade tegevuste ja taimede kasvukohtade, avastust digitehnoloogiat kasutades, uusi teadmisi loodusest, praktilisi ülesandeid nagu näiteks puu kõrguse, puu diameetri mõõtmist või arvutamist, õuematemaatika ülesandeid geomeetria, protsendi alalt õpperaja 40-s punktis.

Õpperaja pikkus on ligikaudu 4 km, mida seda saab diferentserida kestuse vanuse, füüsilise võimekuse ja huvi järgi.

Õpperada läbib metsaparki, mõisparki, metsarada, Meelteaeda, tiiki, mesilaste vaatlustaru, taastuvenergiatootmist, ilmakaari, loomade tegevusjälgede avastamist ja õuematemaatika klassi jne.. Orienteeruda tuleb õpperajal kaardi järgi, mida saab jälgida nutiseadmes.