Õpilased Käsmu loodusrajal
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased jagunevad 4 - 5-liikmelisteks gruppideks. Iga grupp saab kaardi ja kompassi ja töölehe ning alguses õpitakse nende kaardi ja kompassi abil orienteerumist. Seejärel lähevad grupid õpperajale. Õpilaste ülesandeks on leida rajal üles kaardilegendis näidatud punktid ning otsida üles peidetud küsimused-vastused või väited. Õpilaste ülesanne on hinnata, kas kaardilegendis on märgitud küsimuste peidukoht õigesti, kui ei ole, tuleb kirjutada õige asukoht. Samuti tuleb hinnata nii küsimusi, vastuseid kui ka esitatud väiteid, kas need on õiged või mitte, valede väideta puhul tuleb kirjutada, mis oleks õige.

Tegemist on õpilaste kriitikameelt arendava programmiga, mis samal ajal annab teadmisi Käsmu poolsaare looduse ja keskkonna kohta ning paranab ka funktsionaalset lugemisoskust.

Õpilased aialinnuvaatlust tegemas
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Sissejuhatavas osas antakse ülevaade meil talvituvatest lindudest, õpitakse lindude määramist ja saadakse teada, miks on oluline linnuvaatluste läbiviimine mida linnud indikeerivad. Iseseisva töö osas otsivad õpilased grupiti aias või pargis linde ja määravad neid. Kokkuvõtvas osas arutletakse vaatluse tulemuste üle võetakse päev kokku. 

Õpilased teemat otsimas
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Programmi käigus õpilased otsivad kaardi ja kompassi abil metsa peidetud punktidest edasise arutelu teemat. Iga grupp saab erineva teema, milledest igaüks puudutab ühte inimmõju poolt mereelustikule põhjustatud probleemi. Grupid saavad iseseisvaks läbitöötamiseks igaüks oma probleemi kohta käiva materjali. Kui kõik grupid on jõudnud materjaliga turvuda selgitab iga grupp ülejäänutele enda probleemi ning toimub ühine arutelu käsitletavatel teemadel.