Õpilased teemat otsimas
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Programmi käigus õpilased otsivad kaardi ja kompassi abil metsa peidetud punktidest edasise arutelu teemat. Iga grupp saab erineva teema, milledest igaüks puudutab ühte inimmõju poolt mereelustikule põhjustatud probleemi. Grupid saavad iseseisvaks läbitöötamiseks igaüks oma probleemi kohta käiva materjali. Kui kõik grupid on jõudnud materjaliga turvuda selgitab iga grupp ülejäänutele enda probleemi ning toimub ühine arutelu käsitletavatel teemadel.  

 

Linnukeeleõpe
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tutvustame Eestis pesitsevaid linnuliike ning õpime linde linnulaulu ja väliste tunnuste järgi eristama. Programmi eesmärk on tutvustada Eestis pesitsevaid linnuliike ning õppida linde linnulaulu ja väliste tunnuste järgi eristama. Lasteaia, I, II ja gümnaasiumi kooliaste, võimalus kohaldada gümnaasiumi kooliastmetele sh puuetega inimestele ning täiskasvanutele

Rakvere tammikus
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm toimub Rakvere tammikus. Programm tutvustab Rakvere tammiku poollooduslikku laialehist metsakooslust ja selle elustikku, pinnavorme, keskkonnaprobleeme, kultuuripärimust ning maastiku kujunemist inimese ja looduse koostoimel.  Õpilased lähevad kahekaupa Rakvere tammikusse, kus otsivad oma isiklike nutitelefoni abil õiget teed, kontrollpunkte, õigeid vastuseid ja vastavad ka oma seadmes. Parimad saavad auhinnad.

Õpilased aialinnuvaatlust tegemas
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm toimub osaliselt klassiruumis ja osaliselt kooli lähedal õues, programmi viiakse läbi talvel. Sissejuhatavas osas, täidetakse grupitööna töölehti küsimustega lindude rände, meil talvituvate lindude, asula elukeskkonna kohta ning milliseid keskkonnamuutusi näitab meile lindude arvukuse või liigirikkuse muutus, miks tehakse linnuvaatlusi, kuidas linnakeskkonda keskkonnasõbralikumaks muuta. Ühiselt arutletakse vastuste üle. Õpitakse lindude määramist nende väliste tunnuste järgi, linnuraamatute ja interneti abil. Iseseisva töö osas otsivad õpilased grupiti aias või pargis linde ja määravad neid. Kokkuvõtvas osas arutletakse vaatluse tulemuste üle võetakse päev kokku.

 

Liblikas
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Läheme koos õpperajale, kus õpilased paarikaupa täidavad töölehti, vaatavad, nuusutavad, katsuvad, mõõdavad, Küsimused käsitlevad raba teket ja arengut, elutingimusi rabas ja kohastumusi sellega, turba teket, omadusi ja kasutamist, süsinikuringet ja märgalade tähtsust. Vastused leiavad õpilased infotahvlitelt ja juhendaja jutust. Leiame töölehtede järgi, mis taimed rabas kasvavad. Lõpuks kontrollime vastuseid töölehtedel ja selgitame välja parimad vastajad.