Vee-elustiku uurimine
Meelis Meilbaum
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Palmses elab saladuslik ajalugu. Õppida mängides - nii on kõige vahvam.

Õppeprogrammi käigus saadakse teadmised vee tähtsusest , arendatakse vaatlemis-, märkamis- ja koostööoskust.

Lisaks tehakse erinevaid vaatlusi nagu vee temperatuuri; happesuse; sügavuse ja vee läbipaistvuse mõõtmist, kahvapüüki ning selgrootute määramist. Arutletakse milline on vee roll looduses ja inimese elus.

Keskus: Palmse mõis
Liblikas
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Läheme koos õpperajale, kus õpilased paarikaupa täidavad töölehti, vaatavad, nuusutavad, katsuvad, mõõdavad, Küsimused käsitlevad raba teket ja arengut, elutingimusi rabas ja kohastumusi sellega, turba teket, omadusi ja kasutamist, süsinikuringet ja märgalade tähtsust. Vastused leiavad õpilased infotahvlitelt ja juhendaja jutust. Leiame töölehtede järgi, mis taimed rabas kasvavad. Lõpuks kontrollime vastuseid töölehtedel ja selgitame välja parimad vastajad. 

Tudu raba
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm toimub Tudu rabas, kus lapsed tutvuvad raba kujunemise, elustiku, rahvapärimuse ja turbatootmisest tulevate ohtudega keskkonnale. Õpilased lähevad 2-kaupa õpperajale, otsivad oma isiklike nutitelefonide abil õiget teed, kontrollpunkte, küsimusi, ülesandeid ja vastuseid ning ka vastavad omas nutiseadmes. Vastused küsimustele leitakse infostendidelt, digitaalselt üles pandud infolehtedelt, loodusest. Lõpuks kontrollitakse vastuseid ning toimub ühine arutelu nende üle.

Metskits looduses.
Metskits. Foto: Tairi Tappo
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm annab ülevaate, kuidas käituda kohtumisel metsloomaga. Metsloomad ei vaja inimese abi, kuid erandjuhul võib sekkumine olla vajalik. Sekkumist vajavad olukorrad tuleb ära tunda ja tegutsema peab metsloomade loomulikku elukorraldust ja vajadusi arvestavalt.

Programmis tutvutakse metsloomade loomuliku elukorraldusega, abitusse seisundisse sattumise tüüpiliste olukordadega ja inimese rolliga selles. Tuuakse näiteid inimese vale käitumise tagajärgedest ja selle seosest jätkusuutliku elukorraldusega.

Õpilased Altja loodusrajal silda ületamas
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm toimub võistkondliku maastikumänguna, mille käigus õpilased tutvuvad Altja looduse, kultuuripärimuse ja keskkonnaprobleemidega 2-liikmeliste võistkondadena, kasutades nii ülesannete leidmiseks kui lahendamiseks isiklike nutiseadmete abi.