
Viiakse läbi loodusvaatluskursus ning koolitus, kus õpetatakse avastama loodust ja kasutama õppeprotsessis mittetraditsioonilisi loomingulisi sh digitehnoloogilisi vahendeid. Liigume metsa, metspargi ja pargi õpperajal, kus saame selgitusi, ülesandeid ruutkoodidelt ja laeme fotod internetikeskkkonda.

Vee kui elukeskkonna tutvustamine, veeelustiku tundmaõppimine, keskkonnateadlikkuse tõstmine läbi loodusteadusliku uurimismeetodi. Lasteaed, I, II ja gümnaasiumi kooliaste, võimalus kohaldada gümnaasiumi kooliastmetele sh puuetega inimestele ning täiskasvanutele. Püütakse veeloomi kahvaga ja määratakse liike veetaimedel ja -loomadel.
Retk loodusesse, kus õpitakse valmistama okstest onni, süütama tikuta lõket, keedetakse teed ja soovi korral ka suppi lõkkel. Kuidas saada hakkama looduses kui oled eksinud. Tutvustatakse võtteid, mida rakendatakse looduses eksimise situatsioonis ning sellisesse olukorda sattumise vältimiseks. Lasteaed, I, II, gümnaasiumi kooliaste, võimalus kohaldada teistele kooliastmetele sh puuetega inimestele ning täiskasvanutele.

Programmiga õpitakse tundma metsaelanike tegevusjälgi looduses, tutvutakse metsloomade lisasöötmise põhimõtete, jahimeeste tegemistega ning käsitleda loodushoidlikku ja keskkonnasõbralikku mõteviisi. Lahendatakse praktilisi ülesandeid looduses, määratakse karvkatet, uuritakse ulukite toitu looduslike võimaluste piires taimeosadest. Õppepäeva lõpus on kokkuvõtted ja arutelu.

Tutvutakse putukate eluga looduses, sealhulgas mesilaste vaatlustarus oleva maailmaga.
Putukate paiknemine toiduahelas, elukohad, tähtsus eluslooduse jätkusuutlikkusel. Mesilaste vaatlustaru külastus. Putukate vaatlustaru vaatlus, entomoloogia kogu vaatlemine, uuritakse mesilaste saadusi ja putukate elutegevuste tagajärgi.