Bussi lükkamine
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Juhendaja tutvustab õpilastele erinevaid väljasõitude võimalusi, räägib, kuidas seda planeerida, missugustel sõitudel milliseid vahendeid vajatakse jne. Seejärel panab klass kokku reisiplaani, koostab eelarve ja nimekirja vajalikest vahenditest. Juhendaja vaatab plaani üle, täpsustab, esitab suunavaid küsimusi. Kui plaan on realiseeritav programmi sõidukulude eest, on võimalus see ka praktiliselt ellu viia. Juhendaja abistab õpilasi ka selle juures. 

Käsmu kivikülv
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Aardejaht on seikluslikku laadi maastikumäng, mille käigus õpitakse kaarti kasutama ja saadakse teada, kuidas kasutada maastikul liikumisel kompassi. Mäng õpetab looduses hakkamasaamist kaasaegsetest tehnilistest vahenditest sõltumatult. Samuti arendab programm tähelepanuvõimet ja meeskonnatöö oskusi. Programm tutvustab ka erinevaid puuliike. Kuna programm toimub looduses, siis tuleb selle käigus märgata ka erinevaid looduselemente ja olla keskkonnahoidlik. 

Jäätmete sorteerimise infokettad.
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Teeme jalutuskäigu Lääne-Viru jäätmekeskuses, kus saame teada, mis saab jäätmetest pärast nende sorteerimist.

Vaade laugastele Viru raba vaatetornist.
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

3,5 km pikkune õpperetk, kus õpime soode arengustaadiumeid ning tähtsust inimesele. Samuti on võimalik näha soo taastamise protsessi. Sobilik programm esmatutvuse tegemiseks sooga.

Alpi põdrasamblik.
Alpi põdrasamblik. Foto: Enri Uusna
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

 

Samblike õppeprogrammis õpime tundma samblike ehitust, kasvukohti ja olulisust ökosüsteemis. Saame teada mille poolest samblik erineb samblast, kuidas samblikud toituvad ja levivad. Määrame looduses samblike hulka ja liike ning õpime, kuidas selle põhjal järeldusi teha ümbritseva õhu puhtuse kohta. Arutleme kuidas inimesed ja teised loomad samblikke enda tarbeks kasutavad.