Varangu siniallkatel
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tutvustame Pandivere kõrgustikku ja Pandivere-Adavere-Põltsamaa nitraaditundlikku ala, keskendudes nende tähtsusele ning eripärale puhta vee ja selle tekke seisukohast. Praktilisteks näideteks on looduses on Äntu allikajäved ja Metsamõisa karstilehtrid. Soovi korral saame käia Norra allikatel.

Ruutkoodi lugemas
Ökokratt
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:
Tahvelarvutiga looduses liikumine ja küsimusepunktide otsimine. Õpilased otsivad ja läbivad iseseisvalt enda valitud järjekorras kuni 15 vaatluskohta ning vastavad neis kohtades avanevatele küsimustele. Programmi kestel läbitakse kuni 3 km pikkune marsruut. Küsimuste vahel on 2-3 loomingulist ülesannet  (nt teha foto etteantud stsenaariumiga).
Ilmakaarte õppimine-kordamine
Õpitakse tundma tähtsamaid taime-, roomajate- ja kahepaiksete, looma- ja linnuliike kasutades tahvlites  olevaid määrajaid
Mis vahe on puul, põõsal, puhmal ja rohttaimedel?
Heitlehine vs igihaljas puu/põõsas/puhmas.
Otsitakse loodusest loomade tegevusjälgi.
Orienteerumine looduses.
Positsioneeritakse ennast kaardil ning määratakse mõnede lähedal asuvate suuremate asulate kaugused ning suund.
Valmistatakse loodulikest vahenditest päiksekell.
Retke käigus liigutakse orienteerumise kaardi järgi
Tehakse fotosid etteantud stsenaariumi järgi.

 

Mõõtmas
Ökokratt
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Mõõtevahenditega mõõdetakse loodust. Mõõtühikute saamiskood: jalg, küünar, puud, meeter, kuupmeeter, ruutmeeter, hektar, kilomeeter. Kehaosa mõõtmine ja sellega mõõtmine täpsuse peale. Geomeetria klassis erinevate kujundite tegemine nööriga ning selle mõõtmine, puu ümbermõõdu ja diameetri mõõtmine ning arvutamine, pindala ühikute mõõtmine ja looduses märkimine, puude vanuse määramine aastarõngaste järgi, puu kõrguse mõõtmine 4 erineva metoodika järgi olenevalt vanuseatmest ja riiklikust õppekavast, 10x10m puude liikide määramine ja liigi protsendi arvutamine III kooliastme õpilastel.  Vaadeldakse/uuritakse/mõõdetakse töölehtedel nimetatud/kirjeldatud või kaardil tähistatud objekte. Puude kõrguse määramine, mõõdumasinaga, puude arvu määramine abivahendiga, puu diameetri määramine mõõdikuga, kauguse mõõtmine silmaga ja kontrollimine mõõdulindiga. Tegevused toimuvad õuetingimustes, sooritatakse loodusobjektiga seotud ülesandeid. Mõõdetakse püsiobjektide  kõrgust, ümbermõõtu, enda kehaosade mõõtmine, pikkusühikud, arvutamine, protsendi arvutamine, geomeetria looduses. Sobilik alates 4. klassist.

Lõkkel söögivalmistamine
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Programmi käigus tutvustatakse võtteid metsas eksimise vältimiseks ning mida teha eksimise olukorral. Õpitakse valmistama okstest onni ja süütama lõket ilma tikkudeta, õpitakse kohapeal kasutama looduslikke ressursse ja nende vajalikkust hindama looduses iseseisvalt hakkama saama. Lisaks õpitakse joogivee leidmise võimalusi looduses, kuidas vältida eksimist, märku andmist otsijatele, looduses toidu leidmine, alajahtumise vältimine, orienteerumist looduses, eksinu abistamist, abivahendite kasutamist ellujäämisel. Lõkkel keedetakse teed ja soovi korral ka suppi. Korratakse kooliprogrammis õpitut: ilmakaared, reljeef, päikeseenergia, vesi, filtratsioon, päikesekiirgus, destilleerimine, taimed, loomad, energia, meeled.

Programmi kohaldatakse vastavalt kooliastmetele, puuetega inimestele ning täiskasvanutele.

Looduse märkamine ja jäädvustamine
Ökokratt
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Programm on saanud alguse noorte loomupärase uudishimust looduse vastu ja märkamise arendamisest ning  selle loodusharidusesse integreerimise ideest. Programmige toimub looduse pildistamise kiirkursus ja põhimõtete tutvustamine, millega tutvustatakse loodusfotograafiat. Iga õpilane pildistab kogu programmi vältel loodust ja valib välja 3 fotot, mida esitab hindamisele klassikaaslastele. Esitatud töödest valmis slaidiprogramm. Hindamise tulemusel selguvad 3 fotot, mis väärivad preemiad.Vajalik õpilasel pildistava seadme olemasolu.