Puude ja põõsaste test
Ökokratt
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õpitakse metsapargi ja pargis kasvavaid puid ja põõsaid ja nende tunnuseid, erinevusi ja tehakse test õpitu kohta. Küsimuste vahel on 3 loomeülesannet (nt teha foto etteantud stsenaariumiga). Retke jooksul tehakse kuni 10 vaatluskohas peatus ning vastatakse neis kohtades ruutkoodiga avanevatele küsimustele. Programmi kestel läbitakse kuni 1,2 km pikkune teekond. Puuliigid, mida vaadeldakse – kuusk, mänd, raagremmelgas, vaher, saar, kask, sarapuu, hobukastan ja haab. Õpitakse tundma enam levinud liike puu- ja põõsaliike kasutades tahvlites olevaid määrajaid Mis vahe on puul, põõsal, puhmal ja rohttaimedel? Heitlehine vs igihaljas puu/põõsas/puhmas Otsitakse loodusest loomade tegevusjälgi Orienteerumine looduses. Õpitu kohta on 9 testi nuhvlis: http://www.metsamoisa.ee/index.php/nutiakadeemi

Uurimas tiigielanikke
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammi eesmärk on anda ülevaade Metsamõisa tiigis elavatest suurselgrootutest ja kahepaiksete vastsetest. Tehakse selgeks, kes on veeselgrootud ja mis on nende roll ökosüsteemis. Õpilased püüavad tiigi ääres ise pisiloomi ning koos juhendajaga määratakse neid. Õpitakse tundma ka karpe ja tigusid. Pärast vaadeldakse püütud loomi suurendusklaasiga. Räägime selgrootutest kui veekogu seisundi indikaatoritest. Õpilased õpivad tundma ja eristama erinevaid veeselgrootute rühmi. Õppeprogrammi eesmärgiks on tõsta õpilaste huvi loodusteaduste õppimise vastu. Programmi läbimine aitab õpilasel väärtustada bioloogilist mitmekesisust ja säästvat eluviisi ning uurimistegevust looduse tundmaõppimisel.

Linnukeeleõpe
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Lindude jälgimine on sageli esimene samm loodusega lähemalt sõbraks saamisel.

Tutvustame metsa, pargi, aia ja põllule seloomulikke linnuliike välimuse ja laulu järgi. Õpilased kuulavad, vaatlevad ja kirjeldavad linde, tutvuvad lindude eluviisi, pesitsemise ja kaitsega. Õpilased saavad teada ränd- ja paigalindudest. Tutvutakse linnuvaatluse kui hobiga. Vaatleme ja uurime: tihane, lepalind, käbilind, metsvint, kägu, vares, ronk, suitsupääsuke, linavästrik,  suur kirju rähn ja must rähn, pöialpoiss elukohti ja häälitsusi. Vaatleme looduses linnupesi ja uurime millest on see tehtud. Määrame linde väliste tunnuste järgi. Tutvustame linnumäärajaid, veebilehti ja -rakendusi, mille abil iseseisvalt linnuliike määrata ning vaatlusi teadlaste abistamiseks talletada.

Õpperajal
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Puhta vee teemapargi õpperada pakub praktilist õpperaja külastus loodus- ja keskkonnamängude läbiviimise ning loodusobjektidega seotud ülesannete täitmist ruutkoodi põhiselt. Õpperajal liigutakse orienteerumise kaarti kasutades. Ruutkoode saab lugeda nutiseadmega. Nutiseadmed palume kaasa võtta. Meie territooriumil on WIFI ja vajadusel jagab juhendaja mobiilset internetti. Raja pikkus kuni 3 km. Programmi eesmärk on tutvustada Puhta vee teemapargi loodusobjekte, piirkonna ajalugu, harjutada orienteerumist, analüüsida inimmõju loodusele ja vastupidi ning kasvatada loodusteadlikkust.

Avastusõpe
Ökokratt
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Avastusõpe Puhta vee teemapargi õpperajal eeldab digivahendi kasutamisoskust ning huvi avastada loodust mitte traditsiooniliselt kasutades ruutkoode. Ülesanded käsitlevad loodusvaatlusi loomade tegevuste ja taimede kasvukohtade, avastust digitehnoloogiat kasutades, uusi teadmisi loodusest, praktilisi ülesandeid nagu näiteks puu kõrguse, puu diameetri mõõtmist või arvutamist, õuematemaatika ülesandeid geomeetria, protsendi alalt õpperaja 40-s punktis.

Õpperaja pikkus on ligikaudu 4 km, mida seda saab diferentserida kestuse vanuse, füüsilise võimekuse ja huvi järgi.

Õpperada läbib metsaparki, mõisparki, metsarada, Meelteaeda, tiiki, mesilaste vaatlustaru, taastuvenergiatootmist, ilmakaari, loomade tegevusjälgede avastamist ja õuematemaatika klassi jne.. Orienteeruda tuleb õpperajal kaardi järgi, mida saab jälgida nutiseadmes.