Metsaelanike Jõuluootus Puhta vee teemapargis
Priit Adler
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tutvutakse talvise, Jõulukuu, loodusega läbi praktilise märkamise ja tunnetamise kogemuse, loomade talvist toitumise võimaluse ning jäljeaabitsa uurimisel. Programmi eesmärk on teada enam metsaelanikest talvel, talvise toitumise võimalusest, lugeda jäljeaabitsat ja parandada keskkonnasõbralikku mõteviisi. Hõlmab retke loodusesse, jälgede uurimist ning nende määramist ning metsaelanike metsa külastust. Teemad, mida käsitletakse: Jäljed lumel, Loomade toitumine talvel, Puuliikide õpe võrsete ja võrakuju järgi. Tegevus toimub välitingimustes ja indiaani püstkojas, kus keedame lõkkel teed metsataimedest.

Räätsamatkal
Priit Adler
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Räätsamatka käigus tutvutakse soo arengujärkudega ning õpitakse tundma rabaelustikku, rabas elavate liikide omavahelisi suhteid ja seoseid elukeskkonnaga.

Vaadeldakse raba kindla liigi seisukohast ning retke lõpus arutletakse liigi elutingimuste üle. Õpitakse tundma Järvesood ja Savalduma sood ning selle väärtusi. Vaatleme kurisuid, mis neelavad Järvesoost ja Savalduma soost valguvat vett. Puhkehetkel keedame teed rabaveest ja looduslikest taimedest.

Läbime 3-4 tunni jooksul ligi 5-7 km, vajalikud 20 cm ulatuses veekindlad jalanõud.

Ruutkoodi lugemas
Ökokratt
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:
Tahvelarvutiga looduses liikumine ja küsimusepunktide otsimine. Õpilased otsivad ja läbivad iseseisvalt enda valitud järjekorras kuni 15 vaatluskohta ning vastavad neis kohtades avanevatele küsimustele. Programmi kestel läbitakse kuni 3 km pikkune marsruut. Küsimuste vahel on 2-3 loomingulist ülesannet  (nt teha foto etteantud stsenaariumiga).
Ilmakaarte õppimine-kordamine
Õpitakse tundma tähtsamaid taime-, roomajate- ja kahepaiksete, looma- ja linnuliike kasutades tahvlites  olevaid määrajaid
Mis vahe on puul, põõsal, puhmal ja rohttaimedel?
Heitlehine vs igihaljas puu/põõsas/puhmas.
Otsitakse loodusest loomade tegevusjälgi.
Orienteerumine looduses.
Positsioneeritakse ennast kaardil ning määratakse mõnede lähedal asuvate suuremate asulate kaugused ning suund.
Valmistatakse loodulikest vahenditest päiksekell.
Retke käigus liigutakse orienteerumise kaardi järgi
Tehakse fotosid etteantud stsenaariumi järgi.