Metsaelanike Jõuluootus Puhta vee teemapargis
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Programmi eesmärgiks on välja selgitada,  kuidas metsaelanikud talvel elavad ning vahetu kogemuse kaudu juurutada osalejates keskkonnasõbralikku mõtteviisi. Läbi märkamise ja tunnetamise tutvutakse talvise loodusega.

Jõuluootuse programm hõlmab retke loodusesse, tegevus toimub välitingimustes ja püstkojas. Vastavalt vanuseastmele sisaldavad tegevused jälgede uurimist ning nende määramist, mägra linnaku ja rebase urgude ümbruse külastust, mõningate puuliikide tundmaõppimist jms. Õpilased saavad teada talvistest toitumisvõimalustest looduses ning jäljeaabitsa abil otsitakse metsast loomade jälgi. Tehakse lõket ja keedetakse teed.

Programmi eesmärgiks on välja selgitada,  kuidas metsaelanikud talvel elavad ning vahetu kogemuse kaudu juurutada osalejates keskkonnasõbralikku mõtteviisi. Läbi märkamise ja tunnetamise tutvutakse talvise loodusega.

Jõuluootuse programm hõlmab retke loodusesse, tegevus toimub välitingimustes ja püstkojas. Vastavalt vanuseastmele sisaldavad tegevused jälgede uurimist ning nende määramist, mägra linnaku ja rebase urgude ümbruse külastust. Õpilased saavad teada loomade talvistest toitumisvõimalustest ning jäljeaabitsa abil otsitakse metsast loomade jälgi. Tehakse lõket ja keedetakse teed.

Keedame lõkkel metsataimedest vaarikavarre teed.

 

 

 

 

Metskits looduses.
Metskits. Foto: Tairi Tappo
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm annab ülevaate, kuidas käituda kohtumisel metsloomaga. Metsloomad ei vaja inimese abi, kuid erandjuhul võib sekkumine olla vajalik. Sekkumist vajavad olukorrad tuleb ära tunda ja tegutsema peab metsloomade loomulikku elukorraldust ja vajadusi arvestavalt.

Programmis tutvutakse metsloomade loomuliku elukorraldusega, abitusse seisundisse sattumise tüüpiliste olukordadega ja inimese rolliga selles. Tuuakse näiteid inimese vale käitumise tagajärgedest ja selle seosest jätkusuutliku elukorraldusega.

Ruutkoodi lugemas
Ökokratt
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:
Tahvelarvutiga looduses liikumine ja küsimusepunktide otsimine. Õpilased otsivad ja läbivad iseseisvalt enda valitud järjekorras kuni 15 vaatluskohta ning vastavad neis kohtades avanevatele küsimustele. Programmi kestel läbitakse kuni 3 km pikkune marsruut. Küsimuste vahel on 2-3 loomingulist ülesannet  (nt teha foto etteantud stsenaariumiga).
Ilmakaarte õppimine-kordamine
Õpitakse tundma tähtsamaid taime-, roomajate- ja kahepaiksete, looma- ja linnuliike kasutades tahvlites  olevaid määrajaid
Mis vahe on puul, põõsal, puhmal ja rohttaimedel?
Heitlehine vs igihaljas puu/põõsas/puhmas.
Otsitakse loodusest loomade tegevusjälgi.
Orienteerumine looduses.
Positsioneeritakse ennast kaardil ning määratakse mõnede lähedal asuvate suuremate asulate kaugused ning suund.
Valmistatakse loodulikest vahenditest päiksekell.
Retke käigus liigutakse orienteerumise kaardi järgi
Tehakse fotosid etteantud stsenaariumi järgi.

 

Linnukeeleõpe
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Lindude jälgimine on sageli esimene samm loodusega lähemalt sõbraks saamisel.

Tutvustame metsa, pargi, aia ja põllule seloomulikke linnuliike välimuse ja laulu järgi. Õpilased kuulavad, vaatlevad ja kirjeldavad linde, tutvuvad lindude eluviisi, pesitsemise ja kaitsega. Õpilased saavad teada ränd- ja paigalindudest. Tutvutakse linnuvaatluse kui hobiga. Vaatleme ja uurime: tihane, lepalind, käbilind, metsvint, kägu, vares, ronk, suitsupääsuke, linavästrik,  suur kirju rähn ja must rähn, pöialpoiss elukohti ja häälitsusi. Vaatleme looduses linnupesi ja uurime millest on see tehtud. Määrame linde väliste tunnuste järgi. Tutvustame linnumäärajaid, veebilehti ja -rakendusi, mille abil iseseisvalt linnuliike määrata ning vaatlusi teadlaste abistamiseks talletada.

Talvel metsas
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Programmi eesmärgiks on välja selgitada,  kuidas metsaelanikud talvel elavad ning vahetu kogemuse kaudu juurutada osalejates keskkonnasõbralikku mõtteviisi. Läbi märkamise ja tunnetamise tutvutakse talvise loodusega.

Programm hõlmab 1 km matka looduses, tegevus toimub välitingimustes ja püstkojas. Vastavalt vanuseastmele sisaldavad tegevused jälgede uurimist ning nende määramist, mägra linnaku ja rebase urgude ümbruse külastust, mõningate puuliikide tundmaõppimist, võrsete, puukoore järgi. Õpilased saavad teada loomade talvistest toitumisvõimalustest loomariigis ning jäljeaabitsa abil otsitakse metsast loomade jälgi. Süütame lõkke sooja saamise eesmärgil. Programmi viiakse läbi lasteaia lastele kini 4. klassini.

Programmi kohandatakse puuetega lastele vastavalt õpilaste individuaalsetele õppekavadele. Pole võimalik kohaldada abivahendiga liikujatele.Meie juhendajad on saanud puuetega inimestega tegelemiseks ettevalmistuse ja läbinud esmaabikursuse.