Grupitööd tegemas
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Tegemist on haridusliku rollimänguga. Õpilaste ülesandeks on kehastuda erinevateks huvigruppide esindajateks, kes tegelevad kliimapoliitika kujundamisega ja välja tööta kliimapoliitika. Enamik materjale saadetakse õpilastele ette, et nad saaksid juba kodus ennast taustaga kurssi viia. Täpne instrueerimine toimub juba kohapeal. Programmi lõpus tehakse ühine päeva kokkuvõte. 

Varangu siniallkatel
Ökokratt
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Tutvustame Pandivere kõrgustikku ja Pandivere-Adavere-Põltsamaa nitraaditundlikku ala, keskendudes nende tähtsusele ning eripärale puhta vee ja selle tekke seisukohast. Praktilisteks näideteks on looduses on Äntu allikajäved ja Metsamõisa karstilehtrid ja- koopad. Soovi korral saame käia Norra allikatel.

Tutvustatakse piirkonna loodust (nt vaadeldakse karstivorme) ja ajalugu. Kujundame hoiakuid puhtast joogiveest kui loodusväärtusest; parandame õpilaste omavahelise koostöö ning loodusteadusliku uurimismeetodi rakendamise oskusi. Eesmärk on tõsta programmist osavõtjate teadlikkust säästvast arengust ja looduskaitsest. Kujundada arusaamist, et joogivesi ei tule pudelist, vaid maa seest. Tutvutakse piirkonna loodusega (nt vaadeldakse ja külastatakse karstivorme, fossiilide välja) Teemadest käsitletakse: maakera ajalugu, veeringet (kaasasoleva veeringe mudeli abil korratakse väikest ja suurt veeringet), fotosünteesi, karsti teket (kohapeal näidatakse keemilist rektsiooni lubjakiviga, mille tulemusel tekib karst) , settekivi teket ja fossiilide olemust, lubajakivi vanust, nitraaditundliku ala, kaitsmata põhjavee mõistet.   Ökoturismi ühing on omistanud programmile EHE märgise.

Nuhvliga geloogia
Ökokratt
Sihtgrupp: Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Antakse näitlik ülevaade miljonite aastate jooksul toimunud geoloogilistest protsessides looduses. Õpitakse seostama geoloogilisi protsesse elu arenguga Maal ning seostama neid ka maavarade tekkimisega. Õpitakse tundma Eesti geoloogilist aluskorda ning maavarasid ning nende geograafilist jaotust – liiv, lubjakivi, graniit, savi, põlevkivi, kriit, turvas. Määratakse nuhvliga erinevate vete kvaliteeti: elektrijuhtivus, pH, temperatuur, hapnikusisaldust.  Arendatakse tärkamisoskust ja analüüsivõimet. Antakse sisu mõistetele – kambrium, ordoviitsium, silur ja devon. Õpitakse Nuhvlite kasutusfunktsioone. Toimub teadmiste süvendamine kultuuriloost ning loodusest ja erinevate õppeainete integratsioon.

Norra allikatel vett mõõtmas
Ökokratt
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Sissejuhatus

15 min – Õppekäigu eesmärkide tutvustamine. Kuidas käituda  õppekäigul, ohutusreeglite selgitamine.   

Tegevused 2 h

Õpilased moodustavad 2- kuni 3-liikmelised grupid kasutades erinevaid kivimeid – näiteks lubjakivi, gneiss, graniit, telliskivi tükid jne. Õpilased määravad enda käes oleva kivimi tekkeprotsessi järgi. Jagatakse kätte nuhvlid. Avatakse koos nuhvlirakendus ning juhendaja juhendab, kuidas nuhvlit kasutada ning tutvustab reegleid. Programm toimub nuhvliga Puhta vee teemapargis, kus  liigutakse küsimusepunktide vahel kaardi abil. Õpilased otsivad ja läbivad iseseisvalt enda valitud järjekorras kuni 15 vaatluskohta ning vastavad neis kohtades avanevatele küsimustele.

  • Pandivere kõrgustiku tekke ajalugu
  • Põhjavee teke
  • Pandivere kõrgustiku – imetajad, linnud, kalad, selgrootud, vetikad
  • Nelja- viie (olenevalt aastaajast) karstivormi otsimine ja määramine nuhvlis oleva õpetuse abil
  • Pandivere kõrgustikul ja Pandivere-Põltsamaa- Adavere nitraaditundlikul alal paiknevate maakondade ja omavalitsuste ning külade määramine.
  • Asulate ja teedevõrgu areng Pandivere kõrgustikul
  • Ohud Pandivere nitraaditundlikule alale ja keskkonnale
  • Programmi kestel liigutakse u 1,5 km pikkune marsruut. 
  • 2-3 loomingulist ülesannet  (nt teha foto etteantud stsenaariumiga).
  • Positsioneeritakse ennast kaardil ning määratakse lähedal asuvate looduslike objektide kaugused ning suund

Kokkuvõte 15 min

Kokkuvõtteks jagatakse õpetaja ja lastega koduülesannet, mis aitab metsas õpitut paremini kinnistada ning koolipingis õpituga paremini seostada.

Nuhvleid on kokku 11. andureid 2 komplekti,mis toimivad wifi ühendusega. Võimalusel võta kaasa oma nutiseade.