Avastusõpe
Ökokratt
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Avastusõpe Puhta vee teemapargi õpperajal eeldab digivahendi kasutamisoskust ning huvi avastada loodust mitte traditsiooniliselt kasutades ruutkoode. Ülesanded käsitlevad loodusvaatlusi loomade tegevuste ja taimede kasvukohtade, avastust digitehnoloogiat kasutades, uusi teadmisi loodusest, praktilisi ülesandeid nagu näiteks puu kõrguse, puu diameetri mõõtmist või arvutamist, õuematemaatika ülesandeid geomeetria, protsendi alalt õpperaja 40-s punktis.

Õpperaja pikkus on ligikaudu 4 km, mida seda saab diferentserida kestuse vanuse, füüsilise võimekuse ja huvi järgi.

Õpperada läbib metsaparki, mõisparki, metsarada, Meelteaeda, tiiki, mesilaste vaatlustaru, taastuvenergiatootmist, ilmakaari, loomade tegevusjälgede avastamist ja õuematemaatika klassi jne.. Orienteeruda tuleb õpperajal kaardi järgi, mida saab jälgida nutiseadmes.

Fossiilide leid
Ökokratt
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammi käigus tuletatakse meelde ja õpitakse geoloogiaga seotud mõisteid: mineraal, kivim, kivistis e fossiil, tard-, moonde-, settekivim, maakoor, laamade liikumine, meteoriit, meteoriidikraatrid.  Õpitakse tundma Pandivere kõrgustiku geoloogilist läbilõiget, põhjavee tekket, selle kulgemist maapinna pealiskihis. Pandivere kõrgustikul leiduvaid fossiile, selgitatakse rändkivide teket ja nende rännuteed. Räägitakse kivististe tekkest, õpitakse tundma nende lihtsamalt määratavaid rühmi. Asetatakse kujundlikult inimene ja tänane loodus pikale ajateljele ja adutakse elurikkust sadade miljonite aastate jooksul.Noortel on võimalus ise otsida, määrata ja joonistada kunagi elanud elukaid, kujutades neid ammustes elukeskkondades. Korratakse veeteket mõjutavaid loodusnähtusi. Toimub praktiline fossiilide otsimine karsti järsaku paljandil, maastikul.

Lõkkel söögivalmistamine
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Programmi käigus tutvustatakse võtteid metsas eksimise vältimiseks ning mida teha eksimise olukorral. Õpitakse valmistama okstest onni ja süütama lõket ilma tikkudeta, õpitakse kohapeal kasutama looduslikke ressursse ja nende vajalikkust hindama looduses iseseisvalt hakkama saama. Lisaks õpitakse joogivee leidmise võimalusi looduses, kuidas vältida eksimist, märku andmist otsijatele, looduses toidu leidmine, alajahtumise vältimine, orienteerumist looduses, eksinu abistamist, abivahendite kasutamist ellujäämisel. Lõkkel keedetakse teed ja soovi korral ka suppi. Korratakse kooliprogrammis õpitut: ilmakaared, reljeef, päikeseenergia, vesi, filtratsioon, päikesekiirgus, destilleerimine, taimed, loomad, energia, meeled.

Programmi kohaldatakse vastavalt kooliastmetele, puuetega inimestele ning täiskasvanutele.

Vaatlustaru juures
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tutvutakse putukate eluga looduses erinevates elukohtades metsas, sealhulgas mesilaste vaatlustarus oleva maailmaga.

Programm algab selgrootute tutvustusega, tutvustatakse putukaid piltide abil. Toimub õppekäik putukate püüdmiseks, leitud putukad kogutakse purkidesse ja määratakse.

Käsitletakse putukate paiknemist toiduahelas, elukohad, tähtsus eluslooduse jätkusuutlikkusel. Mesilaste vaatlustaruga tutvumine. Putukate vaatlustaru vaatlus, entomoloogia kogu vaatlemine, uuritakse mesilaste saadusi ja putukate elutegevuste tagajärgi. 

Eesmärk: Putukate vaatlus ja tundmine. Uurida putukaid erinevates elukohas ja jälgida ning teada putukate olulisust.

Looduse märkamine ja jäädvustamine
Ökokratt
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Programm on saanud alguse noorte loomupärase uudishimust looduse vastu ja märkamise arendamisest ning  selle loodusharidusesse integreerimise ideest. Programmige toimub looduse pildistamise kiirkursus ja põhimõtete tutvustamine, millega tutvustatakse loodusfotograafiat. Iga õpilane pildistab kogu programmi vältel loodust ja valib välja 3 fotot, mida esitab hindamisele klassikaaslastele. Esitatud töödest valmis slaidiprogramm. Hindamise tulemusel selguvad 3 fotot, mis väärivad preemiad.Vajalik õpilasel pildistava seadme olemasolu.