Kaevul vett pumpamas
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste
Lühikirjeldus:

Tutvustame Pandivere kõrgustikku ja Pandivere-Adavere-Põltsamaa nitraaditundlikku ala, keskendudes nende tähtsusele ning eripärale puhta vee ja selle tekke seisukohast. Praktilisteks näideteks on looduses on Äntu allikajäved ja Metsamõisa karstilehtrid ja- koopad. Soovi korral saame käia Norra allikatel.

Tutvustatakse piirkonna loodust (nt vaadeldakse karstivorme) ja ajalugu. Kujundame hoiakuid puhtast joogiveest kui loodusväärtusest; parandame õpilaste omavahelise koostöö ning loodusteadusliku uurimismeetodi rakendamise oskusi. Eesmärk on tõsta programmist osavõtjate teadlikkust säästvast arengust ja looduskaitsest. Kujundada arusaamist, et joogivesi ei tule pudelist, vaid maa seest. Tutvutakse piirkonna loodusega (nt vaadeldakse ja külastatakse karstivorme, fossiilide välja) Teemadest käsitletakse mänguna: veeringet (kaasasoleva veeringe mudeli abil korratakse väikest ja suurt veeringet), karsti teket (kohapeal näidatakse keemilist rektsiooni lubjakiviga, mille tulemusel tekib karst), fossiilide olemust, nitraaditundliku ala, kaitsmata põhjavee mõistet. Ökoturismi ühing on omistanud programmile EHE märgise.

Äntu Sinijärve ääres
Ökokratt
Sihtgrupp: Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Tutvustame Pandivere kõrgustikku ja Pandivere-Adavere-Põltsamaa nitraaditundlikku ala, keskendudes nende tähtsusele ning eripärale puhta vee ja selle tekke seisukohast. Praktilisteks näideteks on looduses on Äntu allikajäved ja Metsamõisa karstilehtrid ja- koopad. Soovi korral saame käia Norra allikatel.

Tutvustatakse piirkonna loodust (nt vaadeldakse karstivorme) ja ajalugu. Kujundame hoiakuid puhtast joogiveest kui loodusväärtusest; parandame õpilaste omavahelise koostöö ning loodusteadusliku uurimismeetodi rakendamise oskusi. Eesmärk on tõsta programmist osavõtjate teadlikkust säästvast arengust ja looduskaitsest. Kujundada arusaamist, et joogivesi ei tule pudelist, vaid maa seest. Tutvutakse piirkonna loodusega (nt vaadeldakse ja külastatakse karstivorme, fossiilide välja) Teemadest käsitletakse: maakera ajalugu, veeringet (kaasasoleva veeringe mudeli abil korratakse väikest ja suurt veeringet), fotosünteesi, karsti teket (kohapeal näidatakse keemilist rektsiooni lubjakiviga, mille tulemusel tekib karst) , settekivi teket ja fossiilide olemust, lubajakivi vanust, nitraaditundliku ala, kaitsmata põhjavee mõistet. Mõõdame veekvaliteeti reaalajas nutiseadmega.  Ökoturismi ühing on omistanud programmile EHE märgise.

Lõkkel keedetud suppi söömas
Ökokratt
Sihtgrupp: Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Programmi käigus tutvustatakse võtteid metsas eksimise vältimiseks ning mida teha eksimise olukorral. Õpitakse valmistama okstest onni ja süütama lõket ilma tikkudeta, õpitakse kohapeal kasutama looduslikke ressursse ja nende vajalikkust hindama looduses iseseisvalt hakkama saama. Lisaks õpitakse joogivee leidmise võimalusi looduses, kuidas vältida eksimist, märku andmist otsijatele, looduses toidu leidmine, alajahtumise vältimine, orienteerumist looduses, eksinu abistamist, abivahendite kasutamist ellujäämisel. Lõkkel keedetakse teed ja soovi korral ka suppi. Korratakse kooliprogrammis õpitut: ilmakaared, reljeef, päikeseenergia, vesi, filtratsioon, päikesekiirgus, destilleerimine, taimed, loomad, energia, meeled.

Programmi kohaldatakse puuetega õpilastele.

Onni ehitamas
Ökokratt
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Programmi käigus tutvustatakse võtteid metsas eksimise vältimiseks ning mida teha eksimise olukorral. Õpitakse valmistama okstest onni ja süütama lõket ilma tikkudeta, õpitakse kohapeal kasutama looduslikke ressursse ja nende vajalikkust hindama looduses iseseisvalt hakkama saama. Lisaks õpitakse joogivee leidmise võimalusi looduses, kuidas vältida eksimist, märku andmist otsijatele, looduses toidu leidmine, alajahtumise vältimine, orienteerumist looduses, eksinu abistamist, abivahendite kasutamist ellujäämisel. Lõkkel keedetakse teed ja soovi korral ka suppi. Korratakse kooliprogrammis õpitut: ilmakaared, reljeef, päikeseenergia, vesi, filtratsioon, päikesekiirgus, destilleerimine, taimed, loomad, energia, meeled.

Programmi kohaldatakse ka puuetega õpilastele.

Vaatlustaru juures
Ökokratt
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Tutvutakse putukate eluga looduses erinevates elukohtades metsas, sealhulgas mesilaste vaatlustarus oleva maailmaga.

Programm algab selgrootute tutvustusega, tutvustatakse putukaid piltide abil. Toimub õppekäik putukate püüdmiseks, leitud putukad kogutakse purkidesse ja määratakse.

Käsitletakse putukate paiknemist toiduahelas, elukohad, tähtsus eluslooduse jätkusuutlikkusel. Mesilaste vaatlustaruga tutvumine. Putukate vaatlustaru vaatlus, entomoloogia kogu vaatlemine, uuritakse mesilaste saadusi ja putukate elutegevuste tagajärgi. 

Eesmärk: Putukate vaatlus ja tundmine. Uurida putukaid erinevates elukohas ja jälgida ning teada putukate olulisust.