
Viiakse läbi loodusvaatluskursus ning koolitus, kus õpetatakse avastama loodust ja kasutama õppeprotsessis mittetraditsioonilisi loomingulisi sh digitehnoloogilisi vahendeid. Liigume metsa, metspargi ja pargi õpperajal, kus saame selgitusi, ülesandeid ruutkoodidelt ja laeme fotod internetikeskkkonda.
Õpitakse tundma Pandivere kõrgustiku maa-alust osa, saadakse teadmisi geoajaloost. Õpitakse tundma maakera ajalugu, täiendatakse teadmisi jääajajärgsest maakoore pealiskihist, põhjavee tekkest, selle kulgemisest maapinna pealiskihis. Korratakse veeteket mõjutavaid loodusnähtusi. Toimub praktiline fossiilide otsimine karsti järsaku paljandil, maastikul.
Retk loodusesse, kus õpitakse valmistama okstest onni, süütama tikuta lõket, keedetakse teed ja soovi korral ka suppi lõkkel. Kuidas saada hakkama looduses kui oled eksinud. Tutvustatakse võtteid, mida rakendatakse looduses eksimise situatsioonis ning sellisesse olukorda sattumise vältimiseks. Lasteaed, I, II, gümnaasiumi kooliaste, võimalus kohaldada teistele kooliastmetele sh puuetega inimestele ning täiskasvanutele.

Tutvutakse putukate eluga looduses, sealhulgas mesilaste vaatlustarus oleva maailmaga.
Putukate paiknemine toiduahelas, elukohad, tähtsus eluslooduse jätkusuutlikkusel. Mesilaste vaatlustaru külastus. Putukate vaatlustaru vaatlus, entomoloogia kogu vaatlemine, uuritakse mesilaste saadusi ja putukate elutegevuste tagajärgi.
Programm on saanud alguse noorte loomupärase uudishimust looduse vastu ja märkamise arendamisest ning selle loodusharidusesse integreerimise ideest. Programmige toimub looduse pildistamise kiirkursus ja põhimõtete tutvustamine, millega tutvustatakse loodusfotograafiat. Iga õpilane pildistab kogu programmi vältel loodust ja valib välja 3 fotot, mida esitab hindamisele klassikaaslastele. Esitatud töödest valmis slaidiprogramm. Hindamise tulemusel selguvad 3 fotot, mis väärivad preemiad.Vajalik õpilasel pildistava seadme olemasolu.