Varangu siniallkatel
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tutvustame Pandivere kõrgustikku ja Pandivere-Adavere-Põltsamaa nitraaditundlikku ala, keskendudes nende tähtsusele ning eripärale puhta vee ja selle tekke seisukohast. Praktilisteks näideteks on looduses on Äntu allikajäved ja Metsamõisa karstilehtrid. Soovi korral saame käia Norra allikatel.

Puude ja põõsaste test
Ökokratt
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õpitakse metsapargi ja pargis kasvavaid puid ja põõsaid ja nende tunnuseid, erinevusi ja tehakse test õpitu kohta. Küsimuste vahel on 3 loomeülesannet (nt teha foto etteantud stsenaariumiga). Retke jooksul tehakse kuni 10 vaatluskohas peatus ning vastatakse neis kohtades ruutkoodiga avanevatele küsimustele. Programmi kestel läbitakse kuni 1,2 km pikkune teekond. Puuliigid, mida vaadeldakse – kuusk, mänd, raagremmelgas, vaher, saar, kask, sarapuu, hobukastan ja haab. Õpitakse tundma enam levinud liike puu- ja põõsaliike kasutades tahvlites olevaid määrajaid Mis vahe on puul, põõsal, puhmal ja rohttaimedel? Heitlehine vs igihaljas puu/põõsas/puhmas Otsitakse loodusest loomade tegevusjälgi Orienteerumine looduses. Õpitu kohta on 9 testi nuhvlis: http://www.metsamoisa.ee/index.php/nutiakadeemi

Vaatlustaru juures
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tutvutakse putukate eluga looduses, sealhulgas mesilaste vaatlustarus oleva maailmaga.

Putukate paiknemine toiduahelas, elukohad, tähtsus eluslooduse jätkusuutlikkusel. Mesilaste vaatlustaru külastus. Putukate vaatlustaru vaatlus, entomoloogia kogu vaatlemine, uuritakse mesilaste saadusi ja putukate elutegevuste tagajärgi.

Meelteaias
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õpime kasutama 5 meelt looduseõppel Meelteaias ja metsaraja retkel. Kasutame maitse, kuulmise, nägemise, haistmise, kompimise meeli, et saada informatsiooni ümbritseva looduse omaduste kohta.