
Viiakse läbi loodusvaatluskursus ning koolitus, kus õpetatakse avastama loodust ja kasutama õppeprotsessis mittetraditsioonilisi loomingulisi sh digitehnoloogilisi vahendeid. Liigume metsa, metspargi ja pargi õpperajal, kus saame selgitusi, ülesandeid ruutkoodidelt ja laeme fotod internetikeskkkonda.
Õpitakse tundma Pandivere kõrgustiku maa-alust osa, saadakse teadmisi geoajaloost. Õpitakse tundma maakera ajalugu, täiendatakse teadmisi jääajajärgsest maakoore pealiskihist, põhjavee tekkest, selle kulgemisest maapinna pealiskihis. Korratakse veeteket mõjutavaid loodusnähtusi. Toimub praktiline fossiilide otsimine karsti järsaku paljandil, maastikul.
Retk loodusesse, kus õpitakse valmistama okstest onni, süütama tikuta lõket, keedetakse teed ja soovi korral ka suppi lõkkel. Kuidas saada hakkama looduses kui oled eksinud. Tutvustatakse võtteid, mida rakendatakse looduses eksimise situatsioonis ning sellisesse olukorda sattumise vältimiseks. Lasteaed, I, II, gümnaasiumi kooliaste, võimalus kohaldada teistele kooliastmetele sh puuetega inimestele ning täiskasvanutele.

Programmi eesmärk on õpilaste teadlikkuse suurendamine inimtegevuse mõjust keskkonnale, looduse ja keskkonna sidumine jätkusuutliku arengu ning loodusressursside säästliku kasutamisega. Õpilased teavad, millest on kliimamuutused tingitud, missuguste tegevustega tekitatakse kliimale kõige rohkem kahju ja kuidas saaks seda vähendada. Õpilased oskavad näha ühte probleemi mitmest erinevast seisukohast, oskavad teisi kuulata ja oma seisukohti kaitsta.

Tutvutakse putukate eluga looduses, sealhulgas mesilaste vaatlustarus oleva maailmaga.
Putukate paiknemine toiduahelas, elukohad, tähtsus eluslooduse jätkusuutlikkusel. Mesilaste vaatlustaru külastus. Putukate vaatlustaru vaatlus, entomoloogia kogu vaatlemine, uuritakse mesilaste saadusi ja putukate elutegevuste tagajärgi.