Metsaelanike Jõuluootus Puhta vee teemapargis
Priit Adler
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tutvutakse talvise, Jõulukuu, loodusega läbi praktilise märkamise ja tunnetamise kogemuse, loomade talvist toitumise võimaluse ning jäljeaabitsa uurimisel. Programmi eesmärk on teada enam metsaelanikest talvel, talvise toitumise võimalusest, lugeda jäljeaabitsat ja parandada keskkonnasõbralikku mõteviisi. Hõlmab retke loodusesse, jälgede uurimist ning nende määramist ning metsaelanike metsa külastust. Teemad, mida käsitletakse: Jäljed lumel, Loomade toitumine talvel, Puuliikide õpe võrsete ja võrakuju järgi. Tegevus toimub välitingimustes ja indiaani püstkojas, kus keedame lõkkel teed metsataimedest.

Räätsamatkal
Priit Adler
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Räätsamatka käigus tutvutakse soo arengujärkudega ning õpitakse tundma rabaelustikku, rabas elavate liikide omavahelisi suhteid ja seoseid elukeskkonnaga.

Vaadeldakse raba kindla liigi seisukohast ning retke lõpus arutletakse liigi elutingimuste üle. Õpitakse tundma Järvesood ja Savalduma sood ning selle väärtusi. Vaatleme kurisuid, mis neelavad Järvesoost ja Savalduma soost valguvat vett. Puhkehetkel keedame teed rabaveest ja looduslikest taimedest.

Läbime 3-4 tunni jooksul ligi 5-7 km, vajalikud 20 cm ulatuses veekindlad jalanõud.

Õpilased Altja loodusrajal silda ületamas
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm toimub võistkondliku maastikumänguna, mille käigus õpilased tutvuvad Altja looduse, kultuuripärimuse ja keskkonnaprobleemidega 2-liikmeliste võistkondadena, kasutades nii ülesannete leidmiseks kui lahendamiseks isiklike nutiseadmete abi. 

Viru raba
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Programm toimub Viru rabas, kus lapsed tutvuvad raba kujunemise, elustiku, rahvapärimuse ja turba tootmisest tulevate ohtudega keskkonnale. Tegemist on võistkondliku maastikumänguga, kus õpilased kasutavad õige tee, küsimuste ja ülesannete leidmiseks isiklikke nutiseadmeid. Tublimad saavad auhinna.