Harjutuse käigus sorteeritud jäätmed.
Sorteeritud jäätmed. Foto: Mari Kala
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammis saab läbi aktiivtegevuste ja arutelude vastused küsimustele mis on jäätmed, kuidas need tekivad, miks on vajalik nende liigiti kogumine, mis saab jäätmetest edasi, kuidas jäätmete teket vähendada ning kuidas see kõik säästab meid ümbritsevat loodust.

Puude ja põõsaste test
Ökokratt
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õpitakse metsapargi ja pargis kasvavaid puid ja põõsaid ja nende tunnuseid, erinevusi ja tehakse test õpitu kohta. Küsimuste vahel on 3 loomeülesannet (nt teha foto etteantud stsenaariumiga). Retke jooksul tehakse kuni 10 vaatluskohas peatus ning vastatakse neis kohtades ruutkoodiga avanevatele küsimustele. Programmi kestel läbitakse kuni 1,2 km pikkune teekond. Puuliigid, mida vaadeldakse – kuusk, mänd, raagremmelgas, vaher, saar, kask, sarapuu, hobukastan ja haab. Õpitakse tundma enam levinud liike puu- ja põõsaliike kasutades tahvlites olevaid määrajaid Mis vahe on puul, põõsal, puhmal ja rohttaimedel? Heitlehine vs igihaljas puu/põõsas/puhmas Otsitakse loodusest loomade tegevusjälgi Orienteerumine looduses. Õpitu kohta on 9 testi nuhvlis: http://www.metsamoisa.ee/index.php/nutiakadeemi

Jäätmete sorteerimise infokettad.
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Teeme jalutuskäigu Lääne-Viru jäätmekeskuses, kus saame teada, mis saab jäätmetest pärast nende sorteerimist.

Uurimas tiigielanikke
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Õppeprogrammi eesmärk on anda ülevaade Metsamõisa tiigis elavatest suurselgrootutest ja kahepaiksete vastsetest. Tehakse selgeks, kes on veeselgrootud ja mis on nende roll ökosüsteemis. Õpilased püüavad tiigi ääres ise pisiloomi ning koos juhendajaga määratakse neid. Õpitakse tundma ka karpe ja tigusid. Pärast vaadeldakse püütud loomi suurendusklaasiga. Räägime selgrootutest kui veekogu seisundi indikaatoritest. Õpilased õpivad tundma ja eristama erinevaid veeselgrootute rühmi. Õppeprogrammi eesmärgiks on tõsta õpilaste huvi loodusteaduste õppimise vastu. Programmi läbimine aitab õpilasel väärtustada bioloogilist mitmekesisust ja säästvat eluviisi ning uurimistegevust looduse tundmaõppimisel.

Lilled puulehtedest
Ökokratt
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Meie ümbritsev loodus ei anna mitte ainult ilu, vaid ka loovuse ideid. Tõepoolest, sügisel pargis või metsast kogutud looduslikust materjalist on kõige tõelisemad meistriteosed. Komponentide ostmiseks ei ole vaja raha kulutada, kõik annab loodus meile tasuta. Liikumine looduses võimaldab koguda erinevaid materjale käsitööks näiteks sügispuult või taimi, õisi suvel. Need on õied, viljad, kastanid ja tammetõrud, koonused ja pikanina vaher, rääkimata lehtede ja okste mitmekesisusest. Valmistame juhendamisel tarbe- või iluesemeid olenevalt aastaajast ning vanuserühmast ja soovidest. Valminud esemed võetakse kaasa ja tehakse käsitöönäitus haridusasutuses.