placeholder
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Õpilased jänese jälge uurimas
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpitakse kaardi ja kompassi abil looduses orienteerumist, seejärel lähevad õpilased 2-liikmeliste võistkondadena kaardi ja kompassiga õpperajale, kus otsivad küsimusi ja leiavad vastused mereäärse looduse, Käsmu kultuuripärandi ja keskkonnaprobleemide kohta. Vastused leitakse infotahvlitelt ja loodusest, kasutada saab ka koolis õpitut. Lõpuks arutatakse vastused juhendajaga läbi ning selgitatakse välja parimad vastajad. 

Tudu uus õpperada koos infopostiga.
Tudu õpperada. Foto: Enri Uusna
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Toimub 3 km pikkune õpperetk, millest lõviosa kulgeb soisel pinnasel. Õpime sookoosluste arenguetappe ning soode elurikkust ja olulisust inimese jaoks. Saadud teadmised paneme proovile meeskondlikus maastikumängus.

Vaade laugastele Viru raba vaatetornist.
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

3,5 km pikkune õpperetk, kus õpime soode arengustaadiumeid ning tähtsust inimesele. Samuti on võimalik näha soo taastamise protsessi. Sobilik programm esmatutvuse tegemiseks sooga.

Keskkonnake ootamas õpilasi
Ökokratt
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste
Lühikirjeldus:

Vastused jäätmete kohta saavad läbi arutelude ja aktiivtegevuste.

  • jäätmed ning kuidas jäätmed tekivad?
  • jäätmete liigiti kogumine ning kuidas see säästab keskkonda?
  • hierarha jäätmekäitluses
  • erinevus on korduskasutusel ja taaskasutusel
  • minu jäätmed kodus
  • jäätmetekke vältimine

Ringmajandus, jäätmete liigiti kogumise põhimõtted.

Praktiline jäätmete sorteerimine, kus tuleb eraldi sorteerida: olmejäätmed, elektroonikaromi jäätmed, ohtlikud jäätmed, pakendid, pandipakendi jäätmed, paber ja papp, metall, plast ja klaas.

Praktiline jäätmete graanulite tootmise etapid, uued plasti graanulid vanadest.

Tooted, mis on toodetud jäätmetest
Õppeprogrammi läbimisel mõistetakse, et jäätmed on inimese tekitatud probleem ning nende taaskasutamine nõuab liigiti kogumist ja sorteerimist. Jäätmeid liigiti kogudes osaleme kõik ringmajanduses, suuname olemasoleva materjali uuteks toodeteks ning hoiame sellega kokku energiat ning veekulu.
Anname noorte kaudu panuse jätkusuutliku arengusse programmi läbimise tulemusel.