Metsaelanike Jõuluootus Puhta vee teemapargis
Priit Adler
Sihtgrupp: Lasteaed, 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Tutvutakse talvise, Jõulukuu, loodusega läbi praktilise märkamise ja tunnetamise kogemuse, loomade talvist toitumise võimaluse ning jäljeaabitsa uurimisel. Programmi eesmärk on teada enam metsaelanikest talvel, talvise toitumise võimalusest, lugeda jäljeaabitsat ja parandada keskkonnasõbralikku mõteviisi. Hõlmab retke loodusesse, jälgede uurimist ning nende määramist ning metsaelanike metsa külastust. Teemad, mida käsitletakse: Jäljed lumel, Loomade toitumine talvel, Puuliikide õpe võrsete ja võrakuju järgi. Tegevus toimub välitingimustes ja indiaani püstkojas, kus keedame lõkkel teed metsataimedest.

Eesti rahvusparkide kobarlogo
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium
Lühikirjeldus:

Eestimaa rahvusparkide programm keskendub Eesti looduskaitse süsteemi tutvustamisele rahvusparkide näitel. Saadakse põgusalt tuttavaks kõigi 6 rahvuspargiga ning põhjalikult tutvutakse oma kodule lähima rahvuspargi loodus- ja kultuuriväärtustega. Aktiivtegevuste käigus ehitatakse üheskoos rahvuspargi mudel ja mängitakse rollimängu. Rollimängu käigus saadakse teada erinevate sihtrühmade huvid ja vajadused kaitsealal.

Programm toimub koolis (2x 45 min) või rahvuspargi külastuskeskuses (2h) koos eelnevalt välja valitud loodusobjektide külastusega Lahemaal (kuni 3 lisanduvat tundi).

Metskits looduses.
Metskits. Foto: Tairi Tappo
Sihtgrupp: 1-3 klass I kooliaste, 4-6 klass II kooliaste, 7-9 kl III kooliaste, Gümnaasium, Täiskasvanud
Lühikirjeldus:

Õppeprogramm annab ülevaate, kuidas käituda kohtumisel metsloomaga. Metsloomad ei vaja inimese abi, kuid erandjuhul võib sekkumine olla vajalik. Sekkumist vajavad olukorrad tuleb ära tunda ja tegutsema peab metsloomade loomulikku elukorraldust ja vajadusi arvestavalt.

Programmis tutvutakse metsloomade loomuliku elukorraldusega, abitusse seisundisse sattumise tüüpiliste olukordadega ja inimese rolliga selles. Tuuakse näiteid inimese vale käitumise tagajärgedest ja selle seosest jätkusuutliku elukorraldusega.

Õpilased Käsmu loodusrajal
Kauri Kivipõld
Sihtgrupp: 7-9 kl III kooliaste
Lühikirjeldus:

Õpilased jagunevad 4 - 5-liikmelisteks gruppideks. Iga grupp saab kaardi ja kompassi ja töölehe ning alguses õpitakse nende kaardi ja kompassi abil orienteerumist. Seejärel lähevad grupid õpperajale. Õpilaste ülesandeks on leida rajal üles kaardilegendis näidatud punktid ning otsida üles peidetud küsimused-vastused või väited. Õpilaste ülesanne on hinnata, kas kaardilegendis on märgitud küsimuste peidukoht õigesti, kui ei ole, tuleb kirjutada õige asukoht. Samuti tuleb hinnata nii küsimusi, vastuseid kui ka esitatud väiteid, kas need on õiged või mitte, valede väideta puhul tuleb kirjutada, mis oleks õige.

Tegemist on õpilaste kriitikameelt arendava programmiga, mis samal ajal annab teadmisi Käsmu poolsaare looduse ja keskkonna kohta ning paranab ka funktsionaalset lugemisoskust.